«Είμαστε ελεύθερα τέκνα του Θεού;». Ομιλία σεβασμ. Σεβαστιανού στην Εορτή της Παναγίας Φανερωμένης

ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ 2019

Ευαγγέλιο: Ιω 2,1-11 (βιβλ. Αναγν. Γ’ σελ.101*)

         

Είμαστε ελεύθερα τέκνα του Θεού;

 

 «Να διαφυλάξουμε άθικτο το δώρο της ελευθερίας των τέκνων σου», ζητήσαμε από τον Θεό στην αρχική προσευχή μας. Είμαστε όμως ελεύθερα τέκνα του Θεού;

Όπως ακούσαμε από το Ευαγγέλιο, ο Ιησούς αρχίζει τη δημόσια ζωή του μέσα σε μια γαμήλια γιορτή. Το γεγονός ότι πήγε στον γάμο, και ότι έκανε το πρώτο του θαύμα σε ένα γάμο, επιβεβαιώνει ότι κατά τον Ιησού ο γάμος είναι κάτι καλό για τον άνθρωπο.

Όμως η ζωή του ανθρώπου διαταράχθηκε από την προπατορική αμαρτία, γι’ αυτό διαταράχτηκε επίσης η σεξουαλικότητα του ανθρώπου, και η σχέση του άνδρα και της γυναίκας.

Ο Ιησούς Χριστός όμως στάλθηκε από τον Πατέρα του για να αποκαταστήσει την τάξη που διαταράχτηκε, την αρμονική σχέση του άνδρα και της γυναίκας. Εφόσον ήρθε να ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ την τάξη και την αρμονία, σημαίνει ότι ήρθε να διατηρήσει ό,τι καλό υπήρχε, και να ΑΛΛΑΞΕΙ την αταξία που υπήρχε μέχρι τότε, σε ό,τι αφορά τον γάμο και την αγαμία.

֍     ֍     ֍

Και αυτό βεβαίως, όχι μόνο για τον γάμο, αλλά για όλη την ανθρώπινη ζωή. Προσευχηθήκαμε πράγματι στην αρχή: «Χάρη στη μεσιτεία της Αειπαρθένου Μαρίας, να διαφυλάξουμε άθικτο το δώρο της ελευθερίας των τέκνων σου».

Γιατί το ζητήσαμε αυτό; Διότι ο Ιησούς ήρθε να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων, που ήταν σκλαβωμένοι στην αμαρτία: να τους ελευθερώσει από τη σκλαβιά της αμαρτίας, και να τους κάνει ελεύθερα παιδιά του Θεού.

Δυστυχώς πάρα πολλοί χριστιανοί, ακόμη κι από εκείνους που συχνάζουν στις εκκλησίες, δεν συνειδητοποιούν ότι ο Χριστός τους ελευθέρωσε από μία σκλαβιά, και ότι η αμαρτία δεν είναι ευτυχία αλλά σκλαβιά. Δεν συνειδητοποιούν ότι είναι χριστιανοί για να λάβουν τη χάρη του Θεού ώστε να αγωνιστούν και να παραμείνουν ελεύθεροι.

Γι’ αυτό το λόγο πολλοί βαφτισμένοι, λένε ότι πιστεύουν, και ότι είναι χριστιανοί, αλλά δεν θέλουν να ακούσουν τις εντολές του Θεού, ούτε τη διδασκαλία της Εκκλησίας. Θεωρούν μάλιστα ότι η Εκκλησία οφείλει να καταργήσει τη χριστιανική ηθική και να την προσαρμόσει στα μέτρα της κοινωνίας. Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό σημαίνει να σπρώξει η ίδια η Εκκλησία τους βαφτισμένους πίσω στη σκλαβιά τους.

֍     ֍     ֍

Ο Ιησούς λοιπόν πήγε στον γάμο, και ευλόγησε τον γάμο, προσφέροντας ένα δώρο κατάλληλο για τη γιορτή: το κρασί που είχε τελειώσει.

Πώς το έκανε όμως αυτό; Το έκανε επειδή η μητέρα του είπε στους υπηρέτες: «κάνετε ό,τι κι αν σας πει». Δηλαδή: εάν αυτό που θα σας πει, σας φανεί παράξενο, εσείς μη διστάσετε να το κάνετε. Εκείνος ξέρει, εσείς δεν ξέρετε, γι’ αυτό είναι ανάγκη να τον εμπιστευθείτε και να υπακούσετε.

Αν έλεγαν: «Εμείς χρειαζόμαστε κρασί, όχι νερό», και δεν γέμιζαν τις στάμνες με νερό, θα είχαν μείνει χωρίς κρασί.

Ο Ιησούς το θαύμα, την αλλαγή, την κάνει μόνο όταν εμπιστευόμαστε Εκείνον. Όταν όμως εμπιστευόμαστε περισσότερο τη λογική μας ή το τι αρέσει σ’ εμάς ή στην κοινωνία, τότε ο Ιησούς δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα, ούτε τον σκλάβο μπορεί να τον ελευθερώσει από την αμαρτία, και να τον σώσει. Άδικα λοιπόν εκκλησιάζεται αυτός ο βαφτισμένος, άδικα βαφτίστηκε, άδικα παντρεύτηκε στην εκκλησία, άδικα βάφτισε τα παιδιά του.

Το σπουδαίο είναι να κάνομε ό,τι και αν μας λέει, και όχι να στραβομουτσουνιάζομε και να λέμε: η Εκκλησία είναι οπισθοδρομική. Μάλλον εσύ είναι οπισθοδρομικός, εφόσον δεν θέλεις να σε ελευθερώσει από τη σκλαβιά σου και να σε κάνει ελεύθερο παιδί του Θεού, αλλά προτιμάς να μείνεις στη συμπεριφορά της κοινωνίας!

֍     ֍     ֍

Αν λοιπόν θέλομε να ευλογήσει ο Χριστός παντρεμένους και ανύπαντρους, αν θέλομε να ευλογήσει τον γάμο και την οικογένεια, τι πρέπει να κάνομε; «Κάνετε ό,τι κι αν σας πει», μας λέει σήμερα η Παναγία.

Και τι λέει ο Χριστός προς τον χριστιανό, που τον απελευθέρωσε από τη σκλαβιά της αμαρτίας;

► Λέει: «Αυτό που ο Θεός συνένωσε, ο άνθρωπος να μην το χωρίζει»: το αδιάλυτο του γάμου.

► Λέει: «Μη μοιχεύσεις»: μην ενωθείς με άτομο παντρεμένο με άλλο πρόσωπο. Λέει: «Μη επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου» ή αντίστοιχα μην επιθυμήσεις τον άνδρα της πλησίον σου. Γι’ αυτό το λόγο μην προκαλείς τον άντρα της άλλης και τον κάνεις να σε επιθυμήσει, ή μην προκαλείς τη γυναίκα του άλλου και την κάνεις να σε επιθυμήσει. Όλα αυτά είναι σκλαβιές!

► Διαβάζομε στην Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας: «η αγνότητα συνιστά πολύτιμο όρο για τη γνήσια ανάπτυξη της αγάπης μεταξύ των προσώπων» (206).

Τι είναι ΑΓΝΟΤΗΤΑ; Λέει η Κατήχηση: «Η αγνότητα εκφράζει τη θετική ολοκλήρωση της σεξουαλικότητας» (ΚΚΕ 2337). «Η αγνότητα απαιτεί μια άσκηση αυτοκυριαρχίας, που είναι παιδαγωγία στην ανθρώπινη ελευθερία. (…) Είτε ο άνθρωπος διατάζει τα πάθη του και κατορθώνει την ειρήνη, είτε αφήνεται να υποδουλωθεί από τα πάθη του και γίνεται δυστυχισμένος» (2339).

Συνεχίζει η Κατήχηση: «Η αρετή της αγνότητας εξαρτάται στενά από τη βασική αρετή της εγκράτειας, η οποία στοχεύει να υποτάξει τα πάθη και τις επιθυμίες της αισθηματικότητας στη λογική του ανθρώπου» (2341).

«Η αγνότητα είναι ηθική αρετή. Είναι επίσης δώρο του Θεού, μια χάρη, ένας καρπός του Πνεύματος. Το Άγ. Πνεύμα δωρίζει, σ’ αυτόν που αναγεννήθηκε από το νερό του Βαπτίσματος, τη χάρη να μιμείται την αγνότητα του Χριστού» (2345).

«Κάθε βαφτισμένος καλείται στην αγνότητα» (2348): «άλλοι στην αφιερωμένη αγαμία (ιερείς, μοναχοί, μοναχές), άλλοι ως παντρεμένοι ή ως ανύπαντροι. Οι παντρεμένοι καλούνται να ζήσουν τη συζυγική αγνότητα, και οι ανύπαντροι να τηρούν την αγνότητα με την εγκράτεια» (2349).

«Οι αρραβωνιασμένοι καλούνται να ζήσουν την αγνότητα με την εγκράτεια. Θα φυλάξουν για τον καιρό του γάμου τους τις τρυφερές εκείνες εκδηλώσεις που χαρακτηρίζουν τη συζυγική αγάπη. Ο ένας (αρραβωνιασμένος) θα βοηθήσει τον άλλο αμοιβαία για να μεγαλώσουν στην αγνότητα» (2350).

֍     ֍     ֍

Αδελφοί μου, το ξέρω ότι σας μπέρδεψα.

Και γιατί σας μπέρδεψα; Διότι αυτά που σας είπα, είναι αντίθετα από αυτά που σας λέει η κοινωνία· αντίθετα από αυτά που ορισμένοι από σας εφαρμόζετε, και που τα θεωρείτε φυσιολογικά. Γι’ αυτό μπερδευτήκατε. Ή δεν ξέρετε τι διδάσκει ο Χριστός και η Εκκλησία, ή το ξέρετε αλλά δεν θέλετε να το εφαρμόσετε. Τότε το σφάλμα είναι δικό σας!

Ίσως κάποιοι από σας να τα έχετε πει στα παιδιά σας, και τα παιδιά σας σάς είπαν ότι έχετε παλαιά μυαλά, διότι τα παιδιά σας είναι επηρεασμένα από την κοινωνία, και δεν θέλουν να ακούσουν τον Χριστό και την Εκκλησία. Το σφάλμα τότε είναι των παιδιών σας.

Αλλά αυτές είναι οι αλήθειες του Χριστού και της Εκκλησίας. Μήπως όμως είναι αλήθειες, που τις διδάσκει η Εκκλησία, αλλά που τις αφήνομε να μουχλιάζουν μέσα στα βιβλία, και εμείς οι Επίσκοποι και οι ιερείς ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΜΕ, επειδή δεν θα συμφωνήσετε; Τότε το σφάλμα είναι δικό μας!

Αδελφοί μου και αδελφές μου, το ζήτημα είναι σοβαρό. Δεν μπορούμε να πλένομε τα χέρια μας σαν να ήμασταν αθώοι! Αν δεν τηρούμε το θέλημα του Θεού κάποιοι φταίνε, κάποιοι είναι ένοχοι!

֍     ֍     ֍

Εδώ σήμερα δεν θα εξετάσομε ποιος φταίει. Η Παναγία όμως μας λέει: κάνετε ό,τι κι αν σας πει ο Χριστός, και θα έχετε κρασί.

Για να έχομε τη μεσιτεία και τη βοήθεια της Παναγίας, και να έχομε το κρασί της χαράς και την ευλογία του Θεού στη ζωή μας, πρέπει να κάνομε ό,τι μας λέει ο Χριστός.

Διότι ο Χριστός δεν ήρθε να μας αφήσει εκεί που ήμαστε. Ήρθε να μας οδηγήσει από τη σκλαβιά στην ελευθερία των τέκνων του Θεού. Και το έκανε με κόστος το σταυρικό του θάνατο και βραβείο του την ανάσταση.

Για να ελευθερωθεί όμως ο άνθρωπος, πρέπει να θέλει να ελευθερωθεί, αλλιώς μένει στη σκλαβιά του!!! Και τότε η πανήγυρη της Φανερωμένης δεν τον ωφελεί.      ●●●

Greek Armenian English Filipino French Italian Ukrainian