ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι συνθήκες της Ρώμης που σηματοδότησαν την γέννηση της Ε.Ε.

Οι Συνθήκες της Ρώμης του 1957 είναι οι δύο διεθνείς συνθήκες με τις οποίες iδρύθηκαν η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και η Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας (ΕΥΡΑΤΟΜ), από τις οποίες προήλθε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπεγράφησαν από εκπροσώπους του Βελγίου, της Δυτικής Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου και της Ολλανδίας στις 25 Μαρτίου 1957 και η ημερομηνία υπογραφής τους θεωρεί ται η επίσημη ημερομηνία γέννησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ιστορικό γεγονός της 25ης Μαρτίου του 1957, ήταν το αποτέλεσμα μιας σειράς πολιτικών διεργασιών και γεγονότων που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές. Η Διακήρυξη της 9ης Μαΐου 1950, η δημιουργία Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα, η αποτυχία της Ευρωπαϊκής Αμυντικής Κοινότητας (ΕΑΚ) και της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Κοινότητας. Ο ρόλος του Schuman, του Adenauer και του ντε Γκάσπερι. Η συμβολή των Monnet, Spaak, Beyen. Ένα "οικοδόμημα" με φόντο τον περσοναλισμό του Maritain και του Mounier.

Η Ευρώπη γιόρτασε την 60ή επέτειο των Συνθηκών της Ρώμης και οι σημερινοί ηγέτες της ΕΕ έπλεξαν το εγκώμιο των ανθρώπων που έκαναν την ύπαρξή της εφικτή. Πιεσμένοι από τον αυξανόμενο ευρωσκεπτικισμό, οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων μπορεί να μπήκαν στον πειρασμό να εξιδανικεύσουν το σαφές και ακριβές πολιτικό όραμα που έφερε μόνιμη ειρήνη στην Ευρώπη μέσω της Οικονομικής Κοινότητας και της ΕΥΡΑΤΟΜ (Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας). Η πραγματικότητα είναι, ωστόσο, ότι οι συνθήκες αυτές δεν ήταν το αρχικό σχέδιο, αλλά μια προσπάθεια να δοθεί οξυγόνο σε μία ετοιμοθάνατη κοινότητα. Στην πραγματικότητα, οι Συνθήκες της Ρώμης ήταν το αποτέλεσμα της ευελιξίας, της επιμονής, και μιας φιλίας που άνθισε στην αναζήτηση του κοινού καλού.

Περισσότερα...

Ανοίξτε τα φτερά σας και πετάξτε

Η Εκκλησία δεν είναι σαν ένα «flashmob» (αστραπιαία κινητοποίηση) και η ζωή δεν είναι ένα «ριάλιτι σόου». Οι νέοι δεν πρέπει να κάνουν «reset» (επαναφορά, τεχνικός όρος υπολογιστών) το παρελθόν τους ή να το «αποθηκεύουν σε ένα εικονικό σύννεφο» (εικονικός αποθηκευτικός χώρος), αλλά να αγαπούν τις αναμνήσεις των γεγονότων και των εμπειριών, ακόμα και αρνητικών, να κοιτούν στο παρόν και να ελπίζουν για το μέλλον.

Περισσότερα...

Μερικές σκέψεις του Πάπα Φραγκίσκου κατά την προσευχή του Angelus

26 Δεκεμβρίου εορτή του Αγίου Στεφάνου

Μερικές σκέψεις του Πάπα Φραγκίσκου κατά την προσευχή του Angelus

Η ιστορία του πρωτομάρτυρα Αγίου Στεφάνου, είναι ο προάγγελος μιας αναπόφευκτης σταθεράς της χριστιανικής ζωής: οι χριστιανοί να μισούνται από τον κόσμο όπως μισήθηκε ο Ιησούς, «διότι Εκείνος έφερε το φως του Θεού και ο κόσμος προτιμά το σκοτάδι για να κρύψει τα κακά του έργα». Αυτό είπε σήμερα ο πάπας Φραγκίσκος κατά τη διάρκεια της προσευχής του Angelus, μελετώντας τη σημερινή περικοπή του Ευαγγελίου (Μτ. 10, 17-22), που προφητεύει τις διώξεις των μαθητών του Ναζωραίου.

Περισσότερα...

Michel Roy: Ένα δώρο για τα γενέθλια του Πάπα Φραγκίσκου…

Για τα 80 χρόνια του πάπα Φραγκίσκου, τι καλύτερο δώρο από το να συνεχίσει να πραγματοποιεί την επιθυμία του για μια Εκκλησία «φτωχή για τους φτωχούς»; Αυτό πρότεινε ο γενικός γραμματέας της διεθνούς Caritas, που υπενθυμίζει όσα εξέφρασε ο Άγιος Πατέρας επ’ ευκαιρία της πρώτης του ακρόασης στους δημοσιογράφους, στις 16 Μαρτίου 2013, διακρίνοντας έτσι τις «κατευθυντήριες γραμμές» για την αρχιερατεία του.

Παρ’ όλα αυτά, αυτή η διατύπωση του πάπα Φραγκίσκου – «μια Εκκλησία φτωχή για τους φτωχούς» - δεν γίνεται πάντα κατανοητή σε όλο το βάθος της. Ο Roy παρατηρεί ότι πρόκειται για “μια πρόσκληση να αναγνωρίσουμε όλοι πως είμαστε φτωχοί, ατελείς, και, ακόμη και αν έχουμε μεγάλα πλούτη, να αναγνωρίσουμε τις δικές μας μορφές φτώχειας, να προβληματιστούμε πάνω στα πολλά είδη της φτώχειας μας».

Περισσότερα...

Βιβλίο: Τι λεεί η Βίβλος για την Ευσπλαχνία

ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΒΙΒΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ

Του PierreGibert. Μετάφραση στα ελληνικά: π. Θεόδωρος Κοντίδης.

Είναι ο Θεός ευσπλαχνικός; Είναι δίκαιος κριτής; Είναι αυστηρός παιδαγωγός; Ή μήπως είναι ένας αυθαίρετος δικαστής; Αυτά τα ερωτήματα επανέρχονται σε κάθε άνθρωπο που προβληματίζεται, που διαβάζει ή όχι τη Βίβλο, που αμφιβάλλει. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου αυτού, καλείται να επανεξετάσει την σχεδόν παγιωμένη αντίληψη ότι ο Θεός της Βίβλου είναι ένας Θεός εκδικητικός. Αλλά τι καταλαβαίνουμε εμείς, ως άνθρωποι χωρίς βιβλικές και ιστορικές γνώσεις, και τι λέει η Αγία Γραφή σχετικά με την ευσπλαχνία του Θεού; Τι νόημα αποκτά αυτή η ευσπλαχνία όταν διαβάζουμε και ακούμε το μήνυμα των προφητών, στη διδασκαλία του Χριστού ή το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου;

Περισσότερα...
Greek Armenian English Filipino French Italian Ukrainian