22 Νοεμβρίου 2024
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Αθήνα: Ομιλία σεβ. Σεβαστιανού κατά την εορτή του Αγίου Αντωνίου στην Ενορία αγ. Φραγκίσκου

 

Αισθάνομαι ότι θα πρέπει προηγουμένως να πούμε ο καθένας στον εαυτό του, εγώ γιατί είμαι σήμερα εδώ, εορτή του Αγίου Αντωνίου, γιατί ήλθα στην εορτή του Αγίου Αντωνίου, τι θέλω να πω με την παρουσία μου, τι με έκανε να έλθω εδώ και πάνω από όλα τι επιδιώκω ερχόμενος εδώ, τι ελπίζω, τι θέλω να πετύχω.

Και θέτω αυτό το ερώτημα, διότι μόνο εάν πούμε, ο καθένας στον εαυτό του, εγώ στο μυαλό μου έχω αυτό, ήλθα στην εορτή του Αγίου Αντωνίου για αυτό το λόγο και θέλω να πετύχω αυτό.

Μόνο έτσι μπορούμε στη συνέχεια να δούμε, τι μας λέει ο λόγος του Θεού, το κίνητρο που με έκανε να έλθω εδώ είναι αυτός που λέει ο λόγος του Θεού, ο σκοπός που επιδιώκω είναι αυτός που μου λέει ο Ιησούς Χριστός ότι πρέπει να επιδιώκω, ή μήπως πρέπει κάτι να διορθώσω στις αντιλήψεις μου, στις επιδιώξεις μου.

Ας δούμε μαζί αυτό το λόγο που μας απευθύνει η Εκκλησία και που είναι λόγος του Θεού.

Ακούσαμε στο τέλος το Ευαγγέλιο, τον Ιησού Χριστό να λέει στους μαθητές Του, επομένως και σε μας:

«Ο Θερισμός είναι πολύς, οι εργάτες όμως είναι λίγοι».

Ο Θερισμός, υπάρχουν πολλά στάχυα που πρέπει να θεριστούν και να μπουν στην αποθήκη του Θεού, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πρέπει να οδηγηθούν στο Θεό, αλλά από έλλειψη εργατών πολλοί θα μείνουν έξω.

Μπορεί να μη μας ανησυχεί αυτό??

Αυτό θέτει το ερώτημα: Εγώ είμαι εδώ στην εορτή του Αγίου Αντωνίου διότι θέλω να είμαι ένα στάχυ που θέλω να με μαζέψει ο Κύριος μέσω της Εκκλησίας και να με βάλει ή αν είμαι ήδη, να με κρατήσει σταθερά μέσα στη δική Του αποθήκη ή μήπως θέλω να είμαι και μέσα και έξω??

Και μέσα στην Εκκλησία και έξω από την Εκκλησία.

Ο Άγιος Αντώνιος ανταποκρίθηκε σε αυτή την ανάγκη να εργαστεί στο Θερισμό του Κυρίου, πριν από όλα όταν ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Χριστού να αφιερωθεί σε αυτόν ως Μοναχός, πρώτα στην Κοινότητα του Αγίου Αυγουστίνου, ύστερα στην Κοινότητα του Αγίου Φραγκίσκου και στη συνέχεια όταν οι συνθήκες και οι ανώτεροί του τον κατηύθυναν  προς τα εκεί, άρχισε να κηρύττει, άρχισε να διδάσκει, πριν  από όλα τους αδελφούς του στο μοναστήρι, να γνωρίσουν καλύτερα το Λόγο του Θεού και στη συνέχεια να διδάσκει τους βαφτισμένους και αυτό το έργο το πραγματοποίησε πολύ πλατιά και στην Ιταλία και στην Γαλλία.

Με το Λόγο του Θεού έγινε ο εργάτης που πήγαινε να θερίσει τα στάχυα, τους ανθρώπους και να τους οδηγήσει στο Θεό, αλλά αυτοί τους οποίους θέριζε, αυτοί τους οποίους συγκέντρωνε με το λόγο του, για να τους οδηγήσει στο Χριστό, ήταν ήδη βαφτισμένοι, θα λέγαμε ήταν ήδη του Χριστού, ήταν του Χριστού.

Εκείνη την εποχή, στην εποχή του Αγίου Αντωνίου, υπήρχαν αιρέσεις, μία αίρεση στην Ιταλία, μία άλλη στη Γαλλία και ο Άγιος Αντώνιος με το κήρυγμά του, όχι μόνο προσπαθούσε να στηρίξει εκείνους που ακολουθούσαν την αλήθεια του Ιησού Χριστού, αλλά και να φέρει πίσω από την πλάνη τους εκείνους που είχαν παρασυρθεί, να τους οδηγήσει και πάλι στην αλήθεια.

«Εγώ είμαι η Αλήθεια» τονίζει ο Ιησούς Χριστός και ο Χριστιανός δεν μπορεί να ακολουθεί πολλές αλήθειες.

Μία είναι η αλήθεια, ο Ιησούς.

Δεν μπορούμε να ακολουθούμε πολλές διδασκαλίες, και αυτή που προέρχεται από το Χριστιανισμό και αυτή που προέρχεται από το Μουσουλμανισμό και αυτή που έρχεται από τον Ινδουϊσμό και να φτιάχνουμε ένα «μιλφέιγ».

Μία είναι η Αλήθεια, ή ακολουθώ το Χριστό ή βγήκα από το δρόμο και περπατώ στο χαντάκι ή έξω σε άλλο δρόμο.

Και ο Άγιος Αντώνιος αφιέρωσε τη ζωή Του, τη σύντομη ζωή Του στο κήρυγμα της αλήθειας του Λόγου του Θεού.

Και ο Απόστολος Παύλος γράφοντας στον Επίσκοπο Τιμόθεο, του λέει:

«Κήρυξε το Λόγο». Βλέπετε η επιμονή της Εκκλησίας στο Λόγο Του, η επιμονή του Χριστού, η επιμονή των Αποστόλων στο κήρυγμα του Λόγου, διότι έχει μεγάλη σημασία ο άνθρωπος να γνωρίζει την αλήθεια, για να ακολουθεί στη ζωή του την αλήθεια, διότι αν στο μυαλό του, στα πιστεύω του, στις πεποιθήσεις του υπάρχει μία πλάνη, θα ακολουθήσει την πλάνη και θα βγει έξω από το δρόμο του Θεού.

Όπως εκείνοι που συγκεντρώθηκαν την Κυριακή στην Πλατεία Συντάγματος, λέγοντας ότι δεν υπάρχει μονάχα άντρας και γυναίκα αλλά υπάρχει και ο άντρας που είναι γυναίκα και η γυναίκα που είναι άντρας και διάφορα άλλα γένη ανθρώπων.

Αλλά η Αγία Γραφή μας λέει ότι ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο, άντρα και γυναίκα τους έπλασε, δεν έπλασε άλλα γένη και όταν ρωτούν τον Ιησού Χριστό για το θέμα του διαζυγίου, απαντάει ο Ιησούς Χριστός:

«Δεν διαβάσατε τι λέει η Αγία Γραφή?»

  Ο Θεός άντρα και γυναίκα τους έπλασε, για αυτό ο άντρας θα εγκαταλείψει πατέρα και μητέρα και θα ενωθεί με τη γυναίκα του και θα αποτελέσουν μία σάρκα.

Άντρα και γυναίκα, δεν υπάρχει τρίτο και τέταρτο γένος και πέμπτο και έκτο.

Να η πλάνη, υπάρχουν ιδεολογίες, αιρέσεις, που ξεστρατίζουν τους Χριστιανούς.

Δεν έχει σημασία αν αυτός, μπήκε στην Εκκλησία, άναψε κεράκι, φίλησε την εικόνα, τι έχει στο μυαλό του και στην καρδιά του έχει σημασία.

Μα δεν έχουν και αυτοί δικαιώματα, θα πει κανείς?

Μα αδελφοί μου το θέμα δεν είναι τα δικαιώματα.

Το θέμα είναι η αλήθεια.

Υπάρχει εκτός από τον άντρα και τη γυναίκα κάτι άλλο?

Στο σχέδιο του Θεού, όχι.

Να λοιπόν μία πλάνη, στην οποία η κοινωνία γύρω μας, τείνει να μας παρασύρει κάνει τα πάντα για να μας παρασύρει.

Με τους βουλευτές, με τα κόμματα, οι οποίοι σε λίγο θα ψηφίσουν ότι ο καθένας μπορεί να αποφασίσει ότι εγώ είμαι τρίτο γένος, είμαι τέταρτο γένος.

Και μαζί με τα κόμματα και τις ιδεολογίες είναι και οι δημοσιογράφοι, που ενθουσιάζονται με οτιδήποτε καινούριο και έχουν κολλημένο το μυαλό τους στα ανθρώπινα δικαιώματα, μα το ανθρώπινο δικαίωμα φθάνει εκεί που αρχίζει το δικό σου δικαίωμα .

Εγώ δεν μπορώ να επιβάλλω σε ένα παιδί, που ο Θεός το έπλασε να έχει ανάγκη από ένα πατέρα και μία μητέρα, να του επιβάλλω να έχει δύο μητέρες ή δύο πατέρες.

Με ποιο δικαίωμα. Δεν είναι μόνο το δικό μου δικαίωμα, είναι και του άλλου, δεν είναι μόνο το δικαίωμα των ενηλίκων, είναι και των παιδιών.

Να οι αιρέσεις αδελφοί μου.

Κήρυξε το Λόγο, λέει ο Απόστολος Παύλος στον Τιμόθεο.

Γιατί? Διότι θα έλθει καιρός, που οι άνθρωποι δεν θα ανέχονται την υγιή διδασκαλία και θα αρχίσουν τις κατηγορίες, αυτός είναι ομοφοβικός, αυτός είναι εναντίον των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δεν θα ανέχονται την υγιή διδασκαλία, αλλά σύμφωνα με τις επιθυμίες τους θα συσσωρεύσουν για τους εαυτούς των διδασκάλους που θα τους προκαλούν «γαργαλισμό στα αυτιά», θα αποστρέψουν την ακοή τους από την αλήθεια του Ευαγγελίου, του Χριστού, και θα στραφούν σε παραμύθια.

Δεν ήθελα να εντοπίσω την ομιλία μου στο πρόβλημα των ομοφυλόφιλων, όπως λέγονται, αλλά είναι μία πλάνη και υπάρχουν και πολλές άλλες πλάνες, οι οποίες ύπουλα μπαίνουν και μπαίνουν εκεί που δεν το περιμένει κανένας.

Με ποιο δικαίωμα έρχεται μία Κυβέρνηση, μα την ψήφισαν οι περισσότεροι, ωραία τι σημαίνει αυτό και επειδή την ψήφισαν σημαίνει ότι έκαναν σωστά .

Και δεν μιλάω μόνο για τη σημερινή Κυβέρνηση, μιλάω και για άλλες Κυβερνήσεις, δεν είναι μόνο ένα κόμμα που βρίσκεται σε πλάνη, είναι πολλά κόμματα που είναι σε πλάνη.

Αλλά αυτά είναι παραμύθια λέει ο Απόστολος Παύλος, θα αποστρέψουν την ακοή τους από την αλήθεια και θα στραφούν σε παραμύθια.

Αυτό που μου αρέσει ακούω, λαϊκισμός σημαίνει, λέω αυτά που αρέσουν στον κόσμο, όχι λέω την αλήθεια, δεν με ενδιαφέρει η αλήθεια, με ενδιαφέρει να τους πω αυτό που τους αρέσει, τους «γαργαλάω» τα αυτιά να είμαι αρεστός, να με ψηφίζουν ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο, και η αλήθεια, που πάει η αλήθεια??

Ο Άγιος Αντώνιος αδελφοί μου αντιμετώπισε μεν τα προβλήματα τα ανθρώπινα, τα καθημερινά, που είχαν τότε πάρα πολλοί άνθρωποι, μέσα στη δυστυχία τους, τη φτώχεια τους, μέσα στην αδυναμία τους να βρουν το δίκιο τους, γιατί τους εκμεταλλεύονταν οι ισχυροί, για αυτό βοηθούσε τους ανθρώπους και νομίζω το παιδί που βρίσκεται δίπλα του, στο άγαλμα του Αγίου Αντωνίου αυτό θέλει να πει, τη βοήθεια που ο Άγιος Αντώνιος έδινε στους ανθρώπους που υπέφεραν, όμως δεν έκανε μόνο αυτό ο Άγιος Αντώνιος, δίδαξε πριν από όλα, γιατί η δυστυχία του σώματος, είναι μικρότερη δυστυχία παρ’ όλο που είναι μεγάλη δυστυχία, είναι μικρότερη δυστυχία από τον πόνο του πνεύματος, από την πλάνη, από το να παρασυρθεί κανείς στην πλάνη, στο ψέμα.

Το καθήκον της Εκκλησίας είναι να κηρύττει την αλήθεια και ας την κυνηγούν, σας στέλνω σαν αρνιά, ανάμεσα σε λύκους, λέει ο Ιησούς Χριστός, επί δύο χιλιάδες χρόνια, το ίδιο γίνεται, άλλοτε οι Κυβερνώντες, αυτοί που έχουν συμφέροντα, προσπαθούν να καλοπιάσουν την Εκκλησία, και συχνά την έχουν παρασύρει με το μέρος τους, και άλλοτε την καταδιώκουν κατά μέτωπο.

Σας στέλνω σαν αρνιά ανάμεσα σε λύκους.

Η Εκκλησία έχει υποχρέωση να κηρύττει την αλήθεια και ο Χριστιανός να την ακούει, να την αναζητάει την αλήθεια.

Επομένως η παρουσία μας σήμερα εδώ, δεν μπορεί να περιορίζεται αδελφοί μου στο να επιδιώξομε τη μεσιτεία του Αγίου Αντωνίου για τόσες καθημερινές ανάγκες που σίγουρα μας κάνουν να υποφέρουμε, η Εκκλησία το εγκρίνει  αυτό, αλλά δεν μπορούμε να μένουμε σε αυτό, να ζητούμε από τον Άγιο Αντώνιο μόνο τη μεσιτεία του για τα καθημερινά μας προβλήματα, πρέπει να του ζητούμε και τη μεσιτεία του, να μας δίνει ο Θεός το Πνεύμα Του το Άγιο, να ξέρομε να ξεχωρίζομε την πλάνη από την αλήθεια, για αυτό να διψάμε να ακούμε το λόγο της Εκκλησίας, το λόγο του Θεού, για να μπορούμε να ξεχωρίζομε την πλάνη από την αλήθεια, και όχι μόνο να τα ξεχωρίζομε για δικό μας όφελος, αλλά για να μπορούμε να πούμε, με ένα τρόπο όσο γίνεται πιο πειστικό σε αυτούς που είναι δίπλα μας, σύζυγο, παιδιά, γονείς, αυτό είναι πλάνη, δεν είναι η αλήθεια του Θεού, μην το ακολουθείς, μην το αποδέχεσαι.

Με αυτό τον τρόπο, ο καθένας και η καθεμιά, γινόμαστε εργάτες στο Θερισμό του Κυρίου, ο καθένας στον δικό του τομέα.

Να λοιπόν ο λόγος του Θεού, προσπαθεί σήμερα, να μας δώσει να συνειδητοποιήσουμε, ότι μία μεγάλη αξία στη ζωή του Χριστιανού είναι, η αλήθεια, ποια είναι η αλήθεια, τι πρέπει εγώ να ακολουθώ, πως πρέπει να σκέπτομαι, πώς να εκτιμώ τα πράγματα, πώς να αντιμετωπίζω αυτά που οι άλλοι διδάσκουν και πώς να αντιλαμβάνομαι την παραπλάνηση που ασκούν.

Ας ζητήσουμε λοιπόν από τον Άγιο Αντώνιο τη μεσιτεία του, να στέλνει ο Θεός το Πνεύμα Του το Άγιο, ώστε η Εκκλησία να κηρύττει πραγματικά την αλήθεια και οι Χριστιανοί να ανοίγουν την καρδιά τους στην αλήθεια , στο Πνεύμα της αλήθειας, ώστε να μπορούμε να δείξουμε ένα άλλο πρόσωπο,  μέσα στον κόσμο, την Εκκλησία του Ιησού Χριστού, που ξέρει να βαδίζει προς την σωστή κατεύθυνση και που δεν παρασύρεται, γιατί στηρίζεται από το λόγο του Θεού και από τη διδασκαλία της Εκκλησίας!!!   

 

Προηγούμενο Άρθρο

Κοντά στους ανθρώπους που δοκιμάζονται από τη μανία του Εγκέλαδου στη Βρίσα της Λέσβου βρέθηκε η τοπική ομάδα της Κάριτας Ελλάς.

Επόμενο Άρθρο

Τήνος: Ομιλία του Σεβασμιοτάτου Νικολάου στην εορτή του Αγίου Αντωνίου στο Σμαρδάκιτο Τήνου

You might be interested in …

Τελετή επίδοσης Τιμητικού Αφιερωματικού Τόμου με τίτλο Ministerium Historiae. Παρουσίαση του τιμώμενου π.Μάρκου Φώσκολου από την κ. Μαρία Σικ

Για να ξεκινήσω θα δανειστώ για την περίσταση δυο στίχους από την Έρημη Χώρα του Τ.Σ Έλλιοτ σε μετάφραση Γιώργου Σεφέρη: Όταν μετρώ, είμαι μονάχα εγώ και συ μαζί μου Μα όταν κοιτάζω εμπρός τον […]

«Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου και ο απόηχός της στον κόσμο της ανατολής και της δύσης» του κ. Σπύρου Π. Γαούτση

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ & ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Αθήνα, Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021 ‘Ή Ναυμαχία της Ναυπάκτου και ο απόηχός της στον κόσμο της ανατολής και της δύσης”

«Ανατολή και Δύση ενωμένες σε μια ικεσία προς την Παναγία υπέρ της Εκκλησίας», του π. Μάρκου Φώσκολου

π. Μάρκος Φώσκολος Χριστιανικό και Βυζαντινό Μουσείο Ομιλία 6 Οκτωβρίου 2021   Υπό την σην σκέπην… Sub tuum praesidium… Ανατολή και Δύση ενωμένες σε μια ικεσία προς την Παναγία υπέρ της Εκκλησίας   Η έννοια […]