ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ENNEAΗΜΕΡΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
15-24 Σεπτεμβρίου 2025
Ζω ως βαπτισμένος ή ως αβάπτιστος;
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές,
Όλοι αισθανόμαστε χριστιανοί, επειδή μας βάφτισαν βρέφη, και επειδή μικροί πήγαμε στην κατήχηση, και γνωρίζουμε λίγα ή πολλά θρησκευτικά.
Άλλο όμως να είμαι βαφτισμένος και να ξέρω θρησκευτικά, και άλλο να ΖΩ ως βαφτισμένος!!! Πώς μπορώ να κρίνω αν ζω ως βαφτισμένος, ή αν έχω συμβιβαστεί με τη νοοτροπία της σημερινής κοινωνίας και ζω σαν τους αβάφτιστους;;;
Ο απόστολος Παύλος, μιλώντας για τη θεία Κοινωνία, μας λέει: «Ο καθένας ας εξετάζει τον εαυτό του, και μετά ας τρώει από τον άρτο και ας πίνει από το ποτήριο. Διότι εκείνος που τρώει και πίνει, τρώει και πίνει την καταδίκη του με το να μη διακρίνει [ότι κοινωνάει] το σώμα του Κυρίου» (Β’ Κορ 11,28-29).
Δηλαδή, εμείς στη θεία Λειτουργία κοινωνάμε για τη σωτηρία μας, για να σωθούμε. Αλλά αν δεν εξετάζουμε τη συνείδησή μας, κινδυνεύουμε να κοινωνάμε την καταδίκη μας!!!
Τι πρέπει λοιπόν να έχουμε ως ΚΡΙΤΗΡΙΟ, με βάση το οποίο να πούμε αν αυτές τις ημέρες που θα κοινωνήσουμε, θα σωθούμε ή θα καταδικαστούμε;;;
Αυτό το ερώτημα θα μας απασχολήσει φέτος κατά το Εννεαήμερο της Παναγίας Φανερωμένης.
+ π. Σεβαστιανός, αρχιεπίσκοπος
Αποστολικός Τοποτηρητής
Σύρου, Θήρας, Κρήτης


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
Κατά το εννεαήμερο της Παναγίας Φανερωμένης αρκετοί ευλαβείς επιθυμούν να προσφέρουν λουλούδια για το στολισμό του ναού και της εξωτερικής Αγίας Τράπεζας.
Παρακαλούμε όλους, πριν από την αγορά των λουλουδιών, να επικοινωνήσουν με την κυρία Κατερίνα Πρίντεζη, τηλ. 6932045966 (μόνο απογευματινές ώρες), ώστε ο στολισμός να είναι ομοιόμορφος και κατανεμημένος καθ’ όλον τον εννεαήμερο εορτασμό της Παναγίας Φανερωμένης.
ΙΩΒΗΛΑΙΟ και ΛΥΣΙΠΟΙΝΑ
Με το Βάπτισμα ελευθερωθήκαμε από την αμαρτία· με την Κατήχηση και με το Κήρυγμα γνωρίζουμε πώς να αγωνιστούμε για να παραμείνουμε στη χάρη του Βαπτίσματος· με τη θεία Κοινωνία ισχυροποιούμαστε για να αγωνιζόμαστε με επιτυχία, ώστε να κάνουμε το καλό και να νικούμε το κακό. Αλλά μας έχει μείνει η αδυναμία: η ΤΑΣΗ προς την αμαρτία! Αυτή η αδυναμία μάς κάνει – τον ένα περισσότερο, τον άλλο λιγότερο – να πέφτουμε σε καθημερινές αμαρτίες. Γι’ αυτές τις αμαρτίες, με τη μετάνοια και την εξομολόγηση, λαβαίνουμε την άφεση και συμφιλιωνόμαστε με τον Θεό. Αυτό θα σήμαινε ότι αν μετά την εξομολόγηση και την άφεση πεθαίναμε, θα έπρεπε να μπούμε αμέσως στον παράδεισο. Δεν γίνεται όμως έτσι! Γιατί; Προσοχή: Με την άφεση από τον ιερέα, οι αμαρτίες μας είναι συγχωρημένες, αλλά η ψυχή μας δεν έχει γεμίσει ακόμη από την ΑΓΑΠΗ που θα έπρεπε να έχουμε προς τον Θεό και προς τον πλησίον. Παράδεισος όμως, με αγάπη λειψή, με αγάπη λιγοστή, δεν γίνεται! Έχουμε ανάγκη να φθάσουμε σε μια αγάπη 100% για να μπούμε στον παράδεισο και να ζούμε με τον Θεό. Γι’ αυτό τον λόγο μας διδάσκει η Εκκλησία ότι έχουμε ανάγκη μετά τον θάνατό μας: να εξιλεώσου με τις αμαρτίες μας, να αυξήσουμε την αγάπη μας, να απαλλαγούμε από κάθε δεσμό αμαρτίας. Αυτό, το κάνουν οι άγιοι πριν τον θάνατό τους, και πάνε αμέσως στον παράδεισο. Γι’ αυτό τους ανακηρύσσουμε αγίους. Εμείς, εάν δεν το κάνουμε πριν τον θάνατο, θα το κάνουμε μετά τον θάνατο. Γι’ αυτό η Εκκλησία – και η Καθολική και η Ορθόδοξη – μας προτρέπει να προσευχόμαστε για την ψυχή των νεκρών μας, να κάνουμε ελεημοσύνες, και να τελούμε επιμνημόσυνες Λειτουργίες: για να ζητούμε από τον Θεό να εξαγνίσει την αγάπη των νεκρών μας, ώστε να μπουν πιο γρήγορα στον παράδεισο.
Αυτή τη δυνατότητα μας την προσφέρει η Εκκλησία με το ΙΩΒΗΛΑΙΟ.
Για να ωφεληθούμε από το Ιωβηλαίο, η Εκκλησία:
- μας καλεί να εξομολογηθούμε τις αμαρτίες μας με ειλικρινή μετάνοια, δηλαδή αποφασισμένοι να κάνουμε κάθε προσπάθεια για να μην ξαναπέσουμε στις αμαρτίες,
- να κάνουμε ένα προσκύνημα σε προσκυνηματικό ναό,
- να προσευχηθούμε για τους σκοπούς του Αγίου Πατέρα,
- και να κοινωνήσουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.
Με αυτό τον τρόπο, η Εκκλησία μάς προσφέρει, από τον ΘΗΣΑΥΡΟ των αξιομισθιών του Χριστού και της Παναγίας και όλων των Αγίων, (μας προσφέρει) τη λύση των ποινών, από τις οποίες ποινές θα έπρεπε να εξαγνιστούμε μετά τον θάνατο. Και επειδή με το Ιωβηλαίο μάς λύνει τις ποινές της αμαρτίας, αυτό το δώρο λέγεται ΛΥΣΙΠΟΙΝΑ (λύνει τις ποινές).
Αυτά τα Λυσίποινα μπορούμε να τα αποκτήσου με για μας, αλλά και να τα προσφέρουμε στον Θεό για τους νεκρούς που θέλουμε.
Απόσπασμα από την ομιλία του Σεβασμιοτάτου Σεβαστιανού Ροσσολάτου κατά την Θεία Λειτουργία της έναρξης του Ιωβηλαίου.