27 Δεκεμβρίου 2024
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Τήνος : Ετήσια πανήγυρη της Καθέδρας της Ποιμαντικής Ενότητας της Καλλονής

kalloni

kalloni

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα τελέστηκε η ετήσια πανήγυρη της Καθέδρας της Ποιμαντικής  Ενότητας της  Καλλονής  προς τιμήν του Αγίου Ζαχαρία, προστάτη της Ενορίας Καλλονής.

Την παραμονή τελέστηκε πανηγυρικός Εσπερινός από τον εφημέριο π. Αντώνιο Φόνσο και την ημέρα της εορτής Αρχιερατική θεία Λειτουργία από το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο στην οποία και συλλειτούργησαν όλοι σχεδόν οι ιερείς της Τήνου.

Ο  Ενοριακός Ναός ήταν κατάμεστος από ενορίτες και ευλαβείς από άλλα χωριά και την πόλη της Τήνου. Όσοι γνωρίζουν το μέγεθος του ναού καταλαβαίνουν ότι πρόκειται αληθινά για έναν εντυπωσιακό αριθμό ευλαβών που έλαβαν μέρος στην πανήγυρη. Η μεγάλη συμμετοχή οφείλεται και στο γεγονός ότι η πανήγυρη ήταν  σε ημέρα Σαββάτου.


Μετά την ανάγνωση του ιερού Ευαγγελίου μίλησε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος και είπε:

Πανηγυρίζουμε σήμερα την ετήσια μνήμη δύο δικαίων της Παλαιάς Διαθήκης, του Αγίου  Ζαχαρία και της Αγίας Ελισάβετ, γονέων του Προδρόμου και Βαπτιστή Ιωάννη.

Τον τίτλο του «δικαίου» σ’ αυτές τις δύο μεγάλες προσωπικότητες της Αγίας Γραφής τον αποδίδει ο ίδιος ο λόγος του Κυρίου με την πέννα του Ευαγγελιστή Λουκά που, αναφερόμενος στο Ευαγγέλιό του στον Ζαχαρία και την Ελισάβετ, γράφει: «Ήταν και οι δύο δίκαιοι   ενώπιον του Θεού διότι ζούσαν άμεμπτο βίο σύμφωνα προς όλες  τις εντολές και τις διατάξεις του Κυρίου».

Είναι λίγα λόγια απλά, κατανοητά που μπορούν να αποτελέσουν μια σύντομη  βιογραφία των δύο αυτών αγίων.

Η δικαιοσύνη για την Παλαιά Διαθήκη είναι  η ηθική αρετή που δηλώνει  την ολοκληρωτική τήρηση όλων των θείων εντολών. Ο ίδιος ο Θεός  παρουσιάζεται δίκαιος στη συμπεριφορά του απέναντι στα πλάσματά του και ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίο καθοδηγεί το λαό του αλλά και κάθε πλάσμα του και ως δίκαιος κριτής  με δικαιοσύνη τιμωρεί ή  ανταμείβει  τον κάθε άνθρωπο σύμφωνα με τα έργα του. Ο άνθρωπος οφείλει να μιμηθεί το Θεό σ’ αυτή του τη συμπεριφορά και να είναι δίκαιος στις σχέσεις του προς τον Θεό και τον συνάνθρωπό του. Όταν ο άνθρωπος μιμείται τη δικαιοσύνη του Θεού τότε συμπεριφέρεται με θεϊκή σοφία γιατί στη ζωή του χρησιμοποιεί όχι δικές του αρχές και νόμους αλλά τους νόμους του Θεού, που είναι σοφοί και δίκαιοι.

Η δικαιοσύνη του Θεού είναι η ίδια η  καλοσύνη του, «καλός και δίκαιος είναι ο Κύριος», λέει ο ψαλμωδός, γι’ αυτό και η δικαιοσύνη ταυτίζεται  με την ευσπλαχνία του.

Για τον Ιησού η δικαιοσύνη σημαίνει πιστότητα  στην τήρηση των νόμων αλλά για τον Ιησού οι νόμοι δεν είναι αυτοί που ο Μωυσής έγραψε εμπνευσμένος από το Θεό αλλά το ίδιο το θέλημα του ουράνιου Πατέρα του.

Η αρετή της δικαιοσύνης δεν είναι καρπός των προσπαθειών του ανθρώπου, δεν αποκτάται από τα ίδια τα έργα του ανθρώπου, αλλά  είναι ένα δώρο της χάρης του Θεού. Αυτό το δώρο ο Κύριος το δίνει  σε  όσους πεινούν  και διψούν για δικαιοσύνη. Η δικαιοσύνη που δίνει ο Θεός στον άνθρωπο, δεν χρησιμοποιείται μόνο για την άσκηση σωστής κρίσεως, αλλά είναι προπάντων για να παραμείνει ο άνθρωπος πιστός στο θεϊκό θέλημα.

Ζούμε σε μια εποχή που, δυστυχώς, η δικαιοσύνη είναι δυσεύρετη. Αντιθέτως την αδικία την συναντάμε παντού.

Η δικαιοσύνη δεν φαίνεται να  συγκινεί πολλούς ανθρώπους. Την χρησιμοποιούμε μόνο όταν θέλουμε να ανταποδώσουμε για το κακό που μας γίνεται και χρησιμοποιούμε. Τότε για πολλούς ανθρώπους επανέρχεται ο παλαιός νόμος, αυτός που ίσχυε πριν η δικαιοσύνη συμπληρωθεί από την αγάπη. Σήμερα όμως δεν ισχύει πια ο νόμος του «οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδούς αντί οδόντος» ισχύει μόνο το «αγαπάτε αλλήλους καθώς κι εγώ σας αγάπησα» του ίδιου του Χριστού.

Όμως οι άνθρωποι έχασαν ολότελα την ηρεμία τους. Βλέπουν πως δεν μπορούν πια να στηριχθούν στα κατορθώματά τους και  διαπιστώνουν πως βρίσκονται σε μία αδιέξοδο  που οι ίδιοι δημιούργησαν, γιατί στηρίχτηκαν στις δικές τους λίγες δυνάμεις, στις αδυναμίες τους  και όχι στην παντοδυναμία του Θεού. Δεν δέχτηκαν τη λογική του Θεού, αντιθέτως δέχονται ένα Θεό που είναι κατασκεύασμα του δικού τους λογικού, που είναι όμως ένα είδωλο και όχι μία πραγματικότητα. Σ’ αυτό τον τρόπο ζωής του ανθρώπου όσα συμβαίνουν σήμερα και όσα δυστυχώς θα ακολουθήσουν είναι ένα φυσικό επακόλουθο, ό,τι σπέρνουμε θερίζουμε.

Αδελφοί μου και αδελφές μου, χωρίς το Θεό, χωρίς τη δικαιοσύνη του Θεού Πατέρα, χωρίς την αγάπη του Υιού,  χωρίς τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, χωρίς την προσπάθεια να ακολουθούμε τα παραδείγματα των Αγίων, δημιουργούμε ένα κόσμο σαν κι’ αυτό που ζούμε αυτή την εποχή, της αδικίας, της ανισότητας, του μίσους, της έχθρας, δεν είναι ο νέος κόσμος που δημιούργησε ο ερχομός του Χριστού πάνω στη γη, ένας κόσμος αγάπης, ειρήνης, αδελφοσύνης, λύτρωσης.

Οι Άγιοι Ζαχαρίας και Ελισάβετ μας υποδεικνύονται σήμερα από την Εκκλησία ως υπόδειγμα δικαιοσύνης, υπόδειγμα αληθινής υποταγής στο θέλημα του Θεού.

Η σημερινή μας παρουσία εδώ είναι μια καινούρια ευκαιρία να πάρουμε την απόφαση να  προσπαθήσουμε να μιμηθούμε τους δύο αυτούς δικαίους, και όταν  ολοκληρώσουμε τις πράξεις   λατρείας μας μέσα στο ναό,  βγαίνοντας  από αυτόν, να τις μετατρέψουμε σε ζωή, το λόγο του Κυρίου που ακούσαμε, να τον ζήσουμε στην καρδιά μας, στην οικογένειά μας, στην ενορία μας, στην Εκκλησία μας, στην κοινωνία μας.

Αυτός εξ άλλου είναι ο σκοπός της συμμετοχής μας στις πανηγύρεις, μόνο με τον τρόπο αυτό αποδίδουμε δόξα στο Θεό και τιμούμε τους Αγίους. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος  να γιορτάζουμε την μνήμη των Αγίων, γι’ αυτό και οφείλουμε να βοηθούμε όσο το δυνατό περισσότερα μέλη της ενοριακής μας κοινότητας και ιδιαίτερα τα παιδιά, τους εφήβους και τους νέους, να επωφελούνται από αυτές τις ευκαιρίες χάρης, που ο Κύριος μάς προσφέρει.

Η συμμετοχή μας στην πανήγυρη της ενοριακής μας αυτής κοινότητας, οφείλει να ικανοποιεί πάνω από όλα τη δίψα της ψυχής μας για ανανέωση πνευματική,  ενίσχυση της ελπίδας μας, αύξηση της αγάπης μας στη συλλογική πορεία πίστης. Πρέπει να μας βοηθά να καταλάβουμε  πως η τέλεση των Μυστηρίων δεν γίνεται με την παθητική μας παρουσία αλλά με την ενεργό συμμετοχή, στην προετοιμασία, στην τέλεση μέσα στο ναό και στην βίωση έξω από αυτόν. ΑΜΗΝ.

Προηγούμενο Άρθρο

1η Ημερίδα Επαγγελματικού Συμβουλίου της Ελληνικής Χειρουργικής Εταιρείας

Επόμενο Άρθρο

COMECE: Ένα μακροπρόθεσμο Ευρωπαϊκό πολιτικό όραμα για να υπερνικήσουμε την κρίση

You might be interested in …

naxos_ypapanti_01

– Νάξος : Εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου

Την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου τελέστηκε στο Μητροπολιτικό μας Ναό στο Κάστρο της Νάξου Αρχιερατικός Εσπερινός από το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο. Μετά τη Θεία Λειτουργία ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος δεξιώθηκε την Εκκλησία στην αίθουσα υποδοχής της […]

Τήνος: Αγίου Ιωσήφ του Μνήστορος

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ Την Πρωτομαγιά, όπως είναι γνωστό, η Καθολική Εκκλησία εορτάζει τον Άγιο Ιωσήφ τον Μνήστορα, ως Προστάτη των εργατών. Στον ομώνυμο Ναό του στα Μοναστήρια της Τήνου τελέστηκε […]