20 Μαΐου 2024

Ενορία Αγίου Παύλου Πειραιά, 10ήμερο προσκυνηματικό ταξίδι

peiraias_ekdromi_01

ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΝΟΡΙΑ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

10ΗΜΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΕ ΦΑΤΙΜΑ (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ), ΤΑΦΟ ΑΓΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ (ΚΟΜΠΟΣΤΕΛΛΑ-ΙΣΠΑΝΙΑ), ΛΟΥΡΔΗ (ΓΑΛΛΙΑ)

Οι ημέρες της προετοιμασίας και της οργάνωσης για το προσκυνηματικό ταξίδι σε Φάτιμα – Κομποστέλλα – Λούρδη έχουν τελειώσει. Έφτασε η ημέρα της συνάντησης των 61 ατόμων στο αεροδρόμιο.

Παρασκευή 1η Ιουλίου: ώρα συνάντησης 4.30π.μ. στο αεροδρόμιο! Με ενδιάμεσο σταθμό στην Ελβετία φτάνουμε στη Λισαβόνα. Μας περιμένει η ξεναγός που θα είναι κοντά μας και τις 10 ημέρες.

Επιβίβαση στο πούλμαν και αμέσως αρχίζει η ξενάγηση της πόλης με την επίσκεψη στο μοναστήρι των Ιερωνυμιτών και κατόπιν στο μουσείο με τις βασιλικές άμαξες. Βλέπουμε επίσης το μνημείο των ανακαλύψεων καθώς και τον πύργο του Μπελέμ.

Την επόμενη, ημέρα Σάββατο, συνεχίζεται η ξενάγηση στα περίχωρα της Λισαβόνας. Στη Σίντρα, το Κασκάις και το Εστορίλ.

Κυριακή: νωρίς το πρωί αναχωρούμε για ΦΑΤΙΜΑ. Μέσα στο πούλμαν απαγγέλουμε το Ροδάριο και νοερά έρχονται στο μυαλό μας οι εικόνες της εμφάνισης της Παναγίας στα τρία παιδιά. Επιτέλους φθάνουμε στη ΦΑΤΙΜΑ που έχει αναδειχτεί ως ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της καθολικής Εκκλησίας.

peiraias_ekdromi_02

Μας διαθέτουν ένα από τα παρεκκλήσια για να τελέσουμε την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία. Συμμετέχουν όλοι και το παρεκκλήσιο γεμίζει από τους ύμνους που ψέλνουμε από το ειδικό έντυπο που έχει προετοιμαστεί για το ταξίδι αυτό. Αργότερα επισκεπτόμαστε το σημείο που εμφανίστηκε η Παναγία το 1917 στα τρία παιδιά, τον Φρανσίσκο, τη Ζασίντα και την Λουσία. Τη βασιλική με τους τάφους των, δηλ. του Φρανσίσκο που έφυγε από τη ζωή, θύμα της ισπανικής γρίπης το 1919 σε ηλικία 11 ετών και της Ζασίντα το 1920 σε ηλικία 10 ετών. Η Λουσία έφυγε από τη ζωή πολύ αργότερα το 2005 σε ηλικία 97 ετών. Ο χρόνος είναι λίγος για τον ευλογημένο αυτό χώρο, αλλά πολύτιμος για το κάθε ένα άτομο να περιηγηθεί σ’ αυτόν.

Λίγο πριν το μεσημέρι αναχωρούμε με προορισμό την πόλη Πόρτο την οποία και επισκεπτόμαστε.

Δευτέρα πρωί: ξεκινάμε για την πόλη ΚΟΜΠΟΣΤΕΛΛΑ – ΙΣΠΑΝΙΑ, όπου και βρίσκεται ο τάφος του Αποστόλου Ιακώβου. Ξενάγηση στη πόλη, όπου από τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού, προσκυνητές απ’ όλη σχεδόν την Ευρώπη έφθαναν πεζοί εκεί όπου βρίσκεται ο ιερότερος καθεδρικός ναός της Ιβηρικής. Φθάνουμε στο ναό με την εντυπωσιακή πρόσοψη και τις δύο μνημειακές σκάλες. Θαυμάζουμε το εσωτερικό του ναού και την απομίμηση ενός από τα μεγαλύτερα λιβανιστήρια του κόσμου, κρεμασμένο από τον τρούλο, προσκυνούμε τον τάφο του Αποστόλου Ιακώβου, ο οποίος κήρυξε το ευαγγέλιο και στην Ισπανία και στο τέλος τελούμε τη Θεία Λειτουργία σε ένα

πανέμορφο παρεκκλήσιο του ναού.

Τρίτη πρωί η διαδρομή μας είναι το Μπιλμπάο με την ξενάγηση στην πόλη με τα υπέροχα κτήρια και μουσεία.

Τετάρτη, ο γύρος της Ιβηρικής συνεχίζεται με προορισμό την ΛΟΥΡΔΗ – ΓΑΛΛΙΑ. Μετά από μία γραφική διαδρομή μέσα από τις κορυφές των Πυρηναίων φτάνουμε στη Λούρδη, που είναι κτισμένη σε ένα ειδυλλιακό τοπίο, στους πρόποδες των Πυρηναίων. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκινάμε το πρόγραμμα του προσκυνήματος. Αρχίζουμε με την ακολουθία του Δρόμου του Σταυρού, ανεβαίνοντας το λόφο όπου υπάρχουν και οι 15 αναπαραστάσεις του μαρτυρίου του Κυρίου. Ψιλοβρέχει. Το τοπίο, η ατμόσφαιρα, αλλά και η συμμετοχή όλων των προσκυνητών, οι οποίοι είναι εφοδιασμένοι με το ειδικό έντυπο που έχει ετοιμαστεί για αυτή την ακολουθία, δημιουργούν κλίμα περισυλλογής και προσευχής. Χρόνος ελεύθερος και στις 9 το βράδυ συμμετοχή στη λαμπαδηφορία του Άγιου Ροδαρίου, όπου και στα ελληνικά ο Πρίντεζης Ιωσήφ απαγγέλει το «ΧΑΙΡΕ ΜΑΡΙΑ». Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε στη σπηλιά όπου εμφανίστηκε η Παναγία στη μικρή βοσκοπούλα Βερναδέτη το 1858.

peiraias_ekdromi_03

Πέμπτη πρωί: συνάντηση όλων των ατόμων στις 8.10 στο χώρο του προσκυνήματος στην κεντρική Εκκλησία, στο παρεκκλήσιο του Αγίου Μιχαήλ, όπου απαγγέλλουμε το Άγιο Ροδάριο και τελείται η Θεία Λειτουργία. Μετά και την αναμνηστική φωτογραφία ο χρόνος είναι ελεύθερος για επίσκεψη των χώρων μέσα και έξω από το προσκύνημα. Το απόγευμα η Λιτανεία του Αγιοτάτου Μυστηρίου με την ευλογία των ασθενών και το βράδυ με βροχή, η συμμετοχή μας στη λαμπαδηφορία του Αγίου Ροδαρίου, όπου και πάλι έγινε η απαγγελία στα Ελληνικά του «ΧΑΙΡΕ ΜΑΡΙΑ» από τη Μαρία Βακονδίου. Επίσκεψη και τελευταία προσευχή στην Παναγία για να μεσιτεύει για μας και για τον κόσμο όλο που την αγαπά. Αειπάρθενε Μαρία, παρακάλει για μας.

Παρασκευή πρωί, μετά το πρωινό, αποχαιρετούμε τον Ιερό χώρο της Λούρδης, με την απαγγελία του Αγίου Ροδαρίου. Κινούμαστε νοτιότερα με προορισμό και κατάληξη τη Βαρκελώνη.

Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και χρόνος ελεύθερος για μια πρώτη γνωριμία με την πόλη.

peiraias_ekdromi_04

Σάββατο: μένεις με ανοιχτό το στόμα βλέποντας τα αξιοθέατα της Βαρκελώνης. Ένα από τα ωραιότερα και ομορφότερα είναι ο καθεδρικός ναός του Gaudi η Sagrada Familia, σημείο κατατεθέν της καταλανικής πρωτεύουσας.

peiraias_ekdromi_05

Κυριακή: πηγαίνουμε στην περίφημη γοτθική συνοικία, στην Εκκλησία “SANTA MARIA DEL PI”, για να τελέσουμε την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία. Το παρεκκλήσιο που μας παραχώρησαν, δίπλα στο ναό, λιτό και απέριττο, χώρος ιερός, εξαγνισμού και συμφιλίωσης των μελλοθανάτων με το Θεό, μας γυρνάει στο παρελθόν και μας φορτίζει συναισθηματικά. Και εμείς, ταπεινοί προσκυνητές μέσα σε αυτό το κλίμα, συμμετέχουμε στην τελευταία Θεία Λειτουργία του προσκυνήματος. Ψέλνουμε τους ύμνους από το ειδικό έντυπο που είχε ετοιμαστεί και το κρατάμε για ενθύμιο. Επισκέπτες που βρέθηκαν και συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία στο τέλος αναφώνησαν: «καταπληκτικό». Στη συνέχεια λίγος χρόνος ελεύθερος στη γοτθική συνοικία και επίσκεψη στον Καθεδρικό Ναό της Βαρκελώνης.

Το προσκυνηματικό ταξίδι μας έχει φτάσει στο τέλος του. Με κατεύθυνση προς το αεροδρόμιο, παρά την κούραση, ο καθένας κρατάει για τον εαυτό του τις εικόνες από τα αξιοθέατα των πόλεων που επισκεφθήκαμε, και την εμπειρία με τα δυνατά αισθήματα πίστης που αποκόμισε από τα τρία προσκυνήματα.

Η διοργάνωση του τουριστικού γραφείου «ΖΟΡΠΙΔΗΣ» ήταν άψογη. Δεν ξεχνούμε να ευχαριστήσουμε την ξεναγό μας την κα ΚΑΛΑΧΑΝΗ ΜΑΡΙΑ για τις καταπληκτικές, και όχι μόνο, ξεναγήσεις, και τον οδηγό του πούλμαν, τον MATIA. Το τελευταίο ευχαριστώ στον π. Ιωάννη.

Προηγούμενο Άρθρο

Δεκαπενταύγουστος στην Τήνο

Επόμενο Άρθρο

Διαπανεπιστημιακό σεμινάριο επιμόρφωσης για την Ανάδειξη και Αξιοποίηση της Πολιτιστικής κληρονομιάς

You might be interested in …

Εξόδιος Ακολουθία αδελφής Esperance Χατζηπαναγιώτου

Την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2024 απεβίωσε η επί 35 τουλάχιστον χρόνια Γενική Διευθύντρια της Ελληνογαλλικής Σχολής Άγιος Ιωσήφ (Saint Joseph) του Τάγματος των Αδελφών του Αγίου Ιωσήφ της Εμφανίσεως, Αδελφή Esperance Χατζηπαναγιώτου. Η απώλειά της […]

Θεία Λειτουργία των Αγίων Ελαίων

Την Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου 2023 στις 6.30 μμ. συναχθήκαμε στον Καθεδρικό Ναό του Αγ. Διονυσίου της Αρχιεπισκοπής Καθολικών Αθηνών, γύρω από τον Αρχιεπίσκοπό μας και τους πρεσβυτέρους μας, για να τιμήσουμε το μυστήριο της […]