5 Νοεμβρίου 2024
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

«Χριστιανός της αλήθειας;». Ομιλία σεβ. Σεβαστιανού της Έκτης Κυριακής του Πάσχα

 «Χριστιανός της αλήθειας;»
 
 
Έκτη Κυριακή του Πάσχα, Κύκλος Α΄ (24-5-2020)
 
 
ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
 Επέθεταν τα χέρια σ’αυτούς
και λάβαιναν Πνεύμα Άγιο.
 
            Ανάγνωσμα από τις Πράξεις των Αποστόλων  (8,5-8.14-17)
 
            Τις ημέρες εκείνες, ο Φίλιππος κατέβηκε στην πόλη της Σαμάρειας και κήρυττε σ’αυτούς το Χριστό. Και τα πλήθη πρόσεχαν ομόψυχα στα λεγόμενα από το Φίλιππο, καθώς άκουγαν και έβλεπαν τα θαυματουργικά σημεία που έκανε. Γιατί από πολλούς που είχαν ακάθαρτα πνεύματα, αυτά εξέρχονταν βγάζοντας φωνή μεγάλη. ενώ πολλοί παράλυτοι και χωλοί θεραπεύτηκαν. Κι έγινε πολλή χαρά σ’εκείνη την πόλη.
            Όταν οι απόστολοι στα Ιεροσόλυμα άκουσαν ότι η Σαμάρεια είχε δεχτεί το λόγο του Θεού, απέστειλαν προς αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη, που κατέβηκαν και προσευχήθηκαν γι’αυτούς, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο. Γιατί ακόμα δεν είχε κατέβει επάνω σε κανένα τους, αλλά ήταν μόνο βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού. Τότε επέθεταν τα χέρια σ’αυτούς, και λάβαιναν Πνεύμα Άγιο.
Λόγος του Κυρίου
 
 
 
ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
 Θανατώθηκε στη σάρκα,
αλλά ζωοποιήθηκε στο Πνεύμα.
 
               Ανάγνωσμα από την πρώτη επιστολή του Αποστόλου Πέτρου  (3,15-18)
 
            Αγαπητοί, να τιμάτε μέσα στις καρδιές σας τον Κύριο, το Χριστό, και να είστε πάντοτε έτοιμοι να δώσετε απάντηση σε καθένα που σας ζητά την αιτία της ελπίδας που έχετε μέσα σας. Αλλά να το κάνετε με πραότητα και σεβασμό, με αγαθή συνείδηση. Έτσι, ενώ σας συκοφαντούν, να καταντροπιαστούν εκείνοι που κακολογούν την καλή εν Χριστώ διαγωγή σας. Πράγματι, είναι καλύτερο να υποφέρετε κάνοντας το καλό, αν αυτό είναι το θέλημα του Θεού, παρά κάνοντας το κακό.
            Διότι και ο Χριστός έπαθε μια για πάντα για τις αμαρτίες, δίκαιος για χάρη των αδίκων, ώστε να σας οδηγήσει στο Θεό. Θανατώθηκε στη σάρκα, αλλά ζωοποιήθηκε στο Πνεύμα.
Λόγος του Κυρίου
 
 
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
 θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας δώσει έναν άλλο Παράκλητο.
 
            + Ανάγνωσμα από το κατά Ιωάννη Άγιο Ευαγγέλιο  (14,15-21)
 
            Τον καιρό εκείνο, είπε ο Ιησούς στους μαθητές του: «Αν με αγαπάτε, θα τηρήσετε τις δικές μου εντολές. Κι εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας δώσει έναν άλλο Παράκλητο, ώστε να είναι για πάντα μαζί σας: το Πνεύμα της αλήθειας, τον οποίο ο κόσμος δεν μπορεί να τον δεχτεί, διότι ούτε το βλέπει ούτε και το γνωρίζει. Εσείς το γνωρίζετε, διότι μένει κοντά σας και θα βρίσκεται μέσα σας.
 
            Δε θα σας αφήσω ορφανούς, θα έλθω κοντά σας. Ακόμα λίγο, και ο κόσμος δε θα με ξαναδεί πια, ενώ εσείς θα με δείτε, διότι εγώ ζω κι εσείς θα ζήσετε. Εκείνη την ημέρα θα καταλάβετε ότι εγώ είμαι ένα με τον Πατέρα μου κι εσείς μαζί μου κι εγώ με σας. Εκείνος που κατέχει τις εντολές μου και τις τηρεί, αυτός είναι που με αγαπά. Κι αυτός που με αγαπά, θα αγαπηθεί απ’τον Πατέρα μου, κι εγώ θα τον αγαπήσω και θα του φανερώσω τον εαυτό μου».
Λόγος του Κυρίου
 
 
 
 
 
Χριστιανός της αλήθειας;
 
Μας λέει σήμερα ο Ιησούς Χριστός: «Θα παρακαλέσω τον Πατέρα και θα σας στείλει άλλον Παράκλητο, το Πνεύμα της αλήθειας». «Παράκλητος» στην ιουδαϊκή έκφραση σημαίνει: συνήγορος, συμπαραστάτης, μεσίτης.
Λέγοντας ο Χριστός ότι «ο Πατέρας θα στείλει άλλον Παράκλητο», εννοεί ότι έχει ήδη στείλει έναν πρώτο Παράκλητο, ένα συνήγορο και υπερασπιστή: και αυτός είναι ο Ιησούς Χριστός.
Ο Χριστός όμως ολοκλήρωσε την αποστολή του. Τώρα έρχεται ένα δεύτερος Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα. Τι έρχεται να κάνει το Άγ. Πνεύμα; Μας το λέει ο Χριστός: «θα είναι πάντα μαζί σας» (14,16), «θα σας διδάξει τα πάντα, θα φέρει στη μνήμη σας όλα όσα σας έχω πει εγώ» (14,26), «θα δώσει μαρτυρία για μένα» (15,26), «θα ελέγξει τους ανθρώπους» (16,8), «θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια, θα σας αναγγείλει αυτά που μέλλουν να συμβούν» (16,13).
Όλα αυτά, δείχνουν ότι η παρουσία του Αγ. Πνεύματος είναι ζωτική και ουσιαστική για τη ζωή της Εκκλησίας, αλλά και του κάθε χριστιανού.
֍     ֍     ֍
Το πρώτο σημαντικό που μας αποκαλύπτει ο Χριστός είναι ότι «το Άγιο Πνεύμα θα μείνει πάντα μαζί σας»; Διότι ο σκοπός της επίγειας δράσης του Χριστού, ήταν να πραγματοποιήσει τη σωτηρία μας, και να αρχίσει η επίγεια παρουσία της Βασιλείας του Θεού. Αλλά η Εκκλησία, μόνη, δεν μπορεί να καταφέρει τίποτα. Έχει απόλυτη ανάγκη από την παρουσία και την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος.
Με ποιο επίθετο προσδιορίζει ο Χριστός το Άγ. Πνεύμα; Το ονομάζει «Πνεύμα της αλήθειας». Δηλαδή, μία σπουδαία αποστολή του Αγ. Πνεύματος είναι να μας καθοδηγεί στην αλήθεια. Ο Χριστός λέει: «εγώ είμαι η αλήθεια». Αλλά και ο δεύτερος Παράκλητος, το Άγ. Πνεύμα, είναι επίσης «το Πνεύμα της αλήθειας».
Βλέπομε λοιπόν ότι εμείς οι μαθητές του Χριστού δεν μπορούμε να ακολουθούμε στη ζωή μας οποιονδήποτε, αλλά μόνο τον Χριστό που είναι η αλήθεια. Και μπορούμε να τον ακολουθήσομε πιστά, μόνο εάν μας φωτίζει και μας δυναμώνει «το Πνεύμα της αλήθειας».
֍     ֍     ֍
Αν όμως ο Χριστός είναι η αλήθεια, και θα μας στείλει το Πνεύμα της αλήθειας, τότε η αλήθεια είναι η πρώτη φροντίδα του χριστιανού.
Εδώ μας ρωτάει ο Λόγος του Θεού: ΕΣΥ ποια αλήθεια ακολουθείς; Αυτό που ισχυρίζεται και κάνει ο τάδε πολιτικός ή ο ηθοποιός, ή ο καθηγητής ή ο ποδοσφαιριστής ή ο τραγουδιστής ή αυτός που σου παρουσιάζει τη μόδα;
Έχεις εξετάσει εάν η αλήθεια που ακολουθούν όλοι αυτοί, είναι η αλήθεια του Χριστού και του Αγ. Πνεύματος; Ή τα καταπίνεις όλα όσα σου δίνει η γύρω κοινωνία, και η μόδα, και οι ιδεολογίες, έστω και αν αυτά είναι ψέμα; Έχεις εξετάσει αν αυτή η συμπεριφορά είναι αντίθετη από την αλήθεια του Αγ. Πνεύματος και της Εκκλησίας και του Ευαγγελίου;
֍     ֍     ֍
Γιατί άραγε ο χριστιανός ΔΕΝ μπορεί να ακολουθεί τις πλάνες της γύρω κοινωνίας, αλλά να ακολουθεί μόνο και πάντοτε την αλήθεια του Χριστού και του Αγ. Πνεύματος; Γιατί να ακολουθεί μόνο αυτούς του δύο Παράκλητους, που μας συμπαραστέκονται; Διότι λέει ο Χριστός: «Εγώ, που είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, θα ξανάρθω κοντά σας, και το Άγ. Πνεύμα θα υπάρχει μέσα σας».
Άρα η Αγ. Τριάδα, ο Τριαδικός Θεός, πρέπει να κατοικεί μέσα στον χριστιανό, για να μπορέσει ο χριστιανός να παραμείνει στον δρόμο της αλήθειας, και να φθάσει μια μέρα οριστικά στον Θεό.
Λέει πράγματι ο Χριστός: «Όταν έρθει εκείνη η ημέρα», και εννοεί τη Δευτέρα Παρουσία, την ημέρα της κρίσεως. Πώς μπορούμε να περιμένομε με ελπίδα και χαρά εκείνη την ημέρα, όταν στη ζωή μας θα έχομε προδώσει τον Χριστό.
֍     ֍     ֍
Όμως, με ποιον τρόπο μπορούμε να γνωρίζομε αν ακολουθούμε τον Χριστό, που μας οδηγεί στον Πατέρα; Μας λέει ο ίδιος: «Εκείνος που κρατάει τις εντολές μου και τις εκτελεί, ΑΥΤΟΣ με αγαπάει». Αν δεν εκτελούμε τις εντολές του Χριστού, αλλά ακολουθούμε τα παραδείγματα του κόσμου, που είναι αντίθετα από τις εντολές του Χριστού, τότε αγαπούμε τον κόσμο και όχι τον Χριστό, και δεν είμαστε σε κοινωνία με τον Χριστό.
Η υπακοή στις εντολές του Χριστού, είναι απόδειξη της αγάπης μας για τον Χριστό· και η αγάπη μας για τον Χριστό είναι η προϋπόθεση για να είμαστε ενωμένοι με τον Θεό, και να περιμένομε τον δεύτερο ερχομό του Χριστού: με ελπίδα και χαρά, ως ημέρα οριστικής λύτρωσης, και ευτυχίας, και ζωής αιώνιας.
֍     ֍     ֍
Όμως η επιδίωξη του χριστιανού δεν είναι μόνο να σώσει την ψυχή του.
Μας λέει πράγματι ο Απόστολος Πέτρος: «Να είστε πάντοτε έτοιμοι να δώσετε απάντηση σε καθένα που σας ζητά την αιτία της ελπίδας που έχετε μέσα σας». Να είμαστε έτοιμοι να απαντήσομε για ποιον λόγο ΕΛΠΙΖΟΜΕ.
Αλήθεια, μας κάνουν οι γύρω μας τέτοιες ερωτήσεις; Μας ρωτούν: «Γιατί εσύ ελπίζεις ότι μια μέρα θα ξανάρθει ο Χριστός; Γιατί ελπίζεις ότι θα σε πάρει μαζί του σε μια ζωή αιώνιας ευτυχίας;».
Για να μας κάνει κάποιος τέτοιες ερωτήσεις, θα πρέπει να βλέπει ότι εμείς ζούμε με διαφορετικό τρόπο, ότι εμείς δεν ακολουθούμε αυτά που ακολουθεί εκείνος, και αυτό να του κάνει εντύπωση. Τότε μόνο θα μας ρωτήσει: «Για ποιον λόγο δεν ακολουθείς τη δική μου συμπεριφορά; Τι ελπίζεις με το να είσαι διαφορετικός;».
Όταν όμως ο διπλανός μας βλέπει ότι εμείς δεν διαφέρομε σε τίποτα από εκείνον, καταλαβαίνει ότι δεν έχομε μέσα μας την ελπίδα της αιώνιας ζωής, ότι δεν αγωνιζόμαστε να μείνομε πιστοί με κάθε κόστος στις εντολές του Χριστού, ότι δεν θυσιάζομε τίποτα, οπότε δεν ελπίζομε τίποτα, και δεν διαφέρομε από εκείνον σε τίποτα. Γιατί λοιπόν να μας κάνει ερωτήσεις;
֍     ֍     ֍
Ακούσαμε σήμερα ότι ο διάκονος Φίλιππος πήγε στη Σαμάρεια και κήρυττε τον Χριστό. Και μαζί με το κήρυγμά του έκανε επίσης μερικά θαυματουργικά σημεία, δηλαδή πράξεις που έδειχναν ότι πράγματι ο Ιησούς Χριστός είναι αναστημένος, διότι δίνει στον Φίλιππο τη δύναμη να θεραπεύει παράλυτους και ανάπηρους, και να απελευθερώνει όσους κατέχονταν από δαιμονικά πνεύματα.
Αυτά τα θαύματα τραβούσαν την προσοχή των κατοίκων της Σαμάρειας, και τους έκαναν «να δίνουν προσοχή στα λόγια του Φιλίππου», και τελικά πολλοί πίστεψαν και βαφτίστηκαν.
Ποια είναι, άραγε, τα θαύματα που πρέπει να παρουσιάσομε εμείς οι σημερινοί χριστιανοί, για να κάνομε όσους είναι μακριά, να μας προσέξουν και να αναρωτηθούν: για ποιον λόγο εμείς ακολουθούμε τον Χριστό; Ποια είναι άραγε αυτά τα σημερινά θαύματα;
«Εκείνος που έχει τις εντολές μου και τις τηρεί, αυτός είναι που με αγαπάει».
Δεν είναι λοιπόν τα λόγια μας εκείνα που θα προσελκύσουν τους απομακρυσμένους ή τους άπιστους, δεν είναι το ότι πάμε κάθε Κυριακή στη Λειτουργία. Μαζί με αυτά, πρέπει η ίδια η ζωή μας, η συμπεριφορά μας, να τους κάνει εντύπωση: το αν τηρούμε τις εντολές του Χριστού και δεν ακολουθούμε τη νοοτροπία και τη συμπεριφορά της κοινωνίας.
֍     ֍     ֍
Μας λέει ο Πάπας Φραγκίσκος, με την Παραίνεση «Η Χαρά του Ευαγγελίου»:
«Μέσα στον λαό του Θεού και στις κοινότητες, πόσοι πόλεμοι! Ορισμένοι τροφοδοτούν ένα πνεύμα αντιδικίας (98).
Ζητώ ιδιαίτερα μια μαρτυρία αδελφικής κοινωνίας, που να είναι φωτεινή και ελκυστική. Μας λέει ο Χριστός: “Έτσι θα σας ξεχωρίσουν όλοι ότι είστε μαθητές μου: αν έχετε αγάπη ο ένας για τον άλλο”. “Πατέρα, να είναι όλοι ένα, για να πιστέψει ο κόσμος” (99). Σ’ αυτούς που είναι πληγωμένοι από παλιές διαιρέσεις, τους προτρέπω στη συγχώρεση και τη συμφιλίωση. Η μαρτυρία κοινοτήτων πραγματικά αδελφικών και συμφιλιωμένων, είναι πάντοτε ένα ελκυστικό φως.
Παρατηρούμε «μέσα σε ορισμένες χριστιανικές κοινότητες ρεδιάφορες μορφές μίσους, διαίρεσης, συκοφαντίας, δυσφήμισης, εκδίκησης, ζήλειας, επιθυμίας να επιβάλλουν τις δικές του ιδέες με οποιοδήποτε κόστος. Ποιον θέλουμε να ευαγγελιστούμε με αυτές τις συμπεριφορές; (100).
Μας προτρέπει ο απ. Παύλος: “Μην αφήνεις να σε κινήσει το κακό. Αλλά να νικάς το κακό με το καλό” (Ρω,.12,21), αν μην επιτρέψουμε να μας κλέψουν το ιδεώδες της αδελφικής αγάπης» (101).                                                                         ●●●
 
 

 

  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Greek -> Greek…
       
    • Create a new word list…
  • Copy
Προηγούμενο Άρθρο

Τηλεδιάσκεψη Αρχιερέων ρωμαϊκού τύπου της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος

Επόμενο Άρθρο

25 χρόνια από την Εγκύκλιο “Ἵνα ἕν ὦσιν”

You might be interested in …