31 Μαρτίου 2025
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Ξέρατε ότι: Ο Κύκλος της Παρουσίας και των Χριστουγέννων

Το Λειτουργικό Έτος διαιρείται σε 3 μεγάλους κύκλους, που περιέχουν μικρότερες περιόδους:

  1. ο κύκλος των Χριστουγέννων (που περιλαμβάνει τις περιόδους της Παρουσίας και των Χριστουγέννων),
  2. ο κύκλος του Πάσχα (που εμπεριέχει τις περιόδους της Τεσσαρακοστής και του Πάσχα),
  3. ο κύκλος «του Έτους».

Όταν λέμε «κύκλο» εννοούμε το χρονικό διάστημα που αρχίζει με την προετοιμασία της Εορτής που ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε, μέχρι τότε που συμπληρώνεται το Μυστήριο αυτής της Εορτής.

Ο Κύκλος της Παρουσίας και των Χριστουγέννων

Αρχίζει με την 1η Κυριακή της Παρουσίας (4 Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα). Την ίδια μέρα αρχίζει και το Λειτουργικό Έτος. Στην περίοδο αυτή των τεσσάρων περίπου εβδομάδων η Εκκλησία μελετά και ζει όλη την αναμονή των δικαίων της Παλαιάς Διαθήκης, από τον Αδάμ μέχρι τον Ιωάννη το Βαπτιστή, περιμένοντας την Παρουσία, δηλαδή τον πρώτο ερχομό του Μεσσία στον κόσμο, σύμφωνα με την υπόσχεση του Θεού που ανήγγειλαν οι προφήτες.

Ο Κύκλος αυτός συνεχίζεται με τις Εορτές των Χριστουγέννων (25 Δεκεμβρίου), της Αγ. Οικογένειας (Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα ή 30 Δεκεμβρίου), της Θείας Μητρότητας της Παναγίας (Πρωτοχρονιά) και των Θεοφανίων ή Φώτων (6 Ιανουαρίου). Μπορούμε να πούμε ότι ολοκληρώνεται αυτή η περίοδος με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου).

Το Χρώμα των Αμφίων κατά την περίοδο της Παρουσίας είναι το Μωβ που συμβολίζει τη μετάνοια και τη σκέψη για μεταμέλεια.

Με πληροφορίες από το βιβλίο του π. Μάρκου Φώσκολου:  
Η «Λογική Λατρεία» της Εκκλησίας μας
Εκδόσεις Καθολικού Τύπου 2017

 

Προηγούμενο Άρθρο

Επιστημονική ημερίδα «IN MEMORIAM» Σ/οτατου Δ. Σαλάχα

Επόμενο Άρθρο

«Έλα Κύριε Ιησού-Maranatha». Η κραυγή της ελπίδας

You might be interested in …

«Η σημασία του Χρίσματος στην Καθολική Εκκλησία», του σεβ. Ιωάννη Σπιτέρη

β μέρος Όταν μιλάμε για το ιερό μυστήριο του Χρίσματος, η άμεση αναφορά είναι αναπόφευκτα στο Βάπτισμα. Η Β’ Σύνοδος του Βατικανού, πράγματι, μας παρουσίασε την Εκκλησία πρωτίστως ως ένα «Μυστήριο κοινωνίας», ως τον λαό […]

«Ο Αναστημένος Χριστός στο σημερινό κόσμο», του σεβαμ. Ιωάννη Σπιτέρη

    Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΖΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΑΛΛΑ ΔΟΞΑΖΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ   Ο Χριστιανισμός δεν παρουσιάστηκε στον κόσμο σαν θρησκεία που επιζεί από μία νοσταλγία για ένα ωραίο γεγονός του παρελθόντος, αλλά ως […]

«Ο Ιησούς Χριστός το Α και το Ω η αρχή και το τέλος» του σεβασμ. Ιωάννη Σπιτέρη (μέρος 2ο)

 «Ο Ιησούς Χριστός το Α και το Ω η αρχή και το τέλος»   του σεβασμ. Ιωάννη Σπιτέρη (Β’ Μέρος)   O ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ   Ο Χριστός στη γήινη και τώρα στην […]