23 Νοεμβρίου 2024
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Αθήνα: Εορτή Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη

Αθήνα: Εορτή Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη και

Επίθεση Ωμοφορίου στον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Αθηνών π.Σεβαστιανό Ροσσολάτο

 

Το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015 στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, η Ενορία τίμησε τον προστάτη της Άγιο Διονύσιο,  και την ημέρα αυτή  ο απεσταλμένος του Πάπα στην Ελλάδα Σεβασμιότατος  Edward Joseph Adams επέθεσε, εκ μέρους του Αγιοτάτου Πατέρα Πάπα Φραγκίσκου, το Ωμοφόριο στον Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Αθηνών Σεβασμιότατο π. Σεβαστιανό Ροσσολάτο.

Το Ωμοφόριο είναι σύμβολο του ποιμαντορικού καθήκοντος και λειτουργικό σημείο της κοινωνίας του Αρχιεπισκόπου με τον Διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου και κατ’ επέκταση με τους άλλους Επισκόπους όλου του κόσμου.

Στις 6.30 το απόγευμα τελέσθηκε με κάθε λαμπρότητα και επισημότητα Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο  στο οποίο προΐστατο ο Αρχιεπίσκοπος Καθολικών Αθηνών Σεβασμιότατος π. Σεβαστιανός Ροσσολάτος με Συλλειτουργούς, τον εκπρόσωπο του Πάπα Φραγκίσκου στην Ελλάδα Σεβασμιότατο π. Edward Joseph Adams, τον Αρχιεπίσκοπο πρώην των εν Αθήναις Καθολικών Σεβασμιότατο π. Νικόλαο Φώσκολο, τον Επίσκοπο Σύρου, Θήρας και Κρήτης Σεβασμιότατο π. Πέτρο Στεφάνου, τον Βικάριο της Αρχιεπισκοπής Καθολικών Αθηνών π. Απόστολο Βαρθαλίτη και το σύνολο σχεδόν των ιερέων της Αρχιεπισκοπής.

Ο Ιερός Ναός ήταν ασφυκτικά γεμάτος από εκπροσώπους όλων των Μοναχικών Ταγμάτων της Αρχιεπισκοπής, εκπροσώπους θεσμών και λαϊκούς από όλες της Ενορίες της Αρχιεπισκοπής.

Στην αρχή της τελετής πήρε το λόγο ο Σεβασμιότατος  π. Edward Joseph Adams του οποίου το λόγο μετέφραζε στα Ελληνικά ο π. Απόστολος Βαρθαλίτης και ανέφερε:

Αδελφοί, συναντηθήκαμε απόψε στον καθεδρικό ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη, για να γίνουμε μάρτυρες ενός ιδιαίτερου γεγονότος για την Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος. Ο Αρχιεπίσκοπος και Πατέρας μας εν Θεώ, Σεβασμιότατος Σεβαστιανός Ροσσολάτος, θα λάβει το Ωμοφόριο.

Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέδωσε αυτό το ιερό άμφιο στον Αρχιεπίσκοπο Σεβαστιανό στις 29 Ιουνίου, πανήγυρη των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.  Όμως, μόνο τώρα ο Αρχιεπίσκοπος θα ενδυθεί με αυτό.

Στο παρελθόν, οι νέοι Αρχιεπίσκοποι ενδύονταν το Ωμοφόριο απ’ ευθείας από τα χέρια του Πάπα, στη διάρκεια μιας επίσημης Ιερής Ακολουθίας στο Βατικανό.

Ο Πάπας Φραγκίσκος, με σκοπό να ευνοήσει τη συμμετοχή της τοπικής Εκκλησίας σ’ αυτό το σημαντικό γεγονός της ζωής και της ιστορίας της, αποφάσισε να λαβαίνει ο κάθε νέος Αρχιεπίσκοπος το Ωμοφόριο στον καθεδρικό του ναό.

Αυτό ακριβώς πρόκειται να βιώσουμε απόψε.

Το Ωμοφόριο αποτελεί μέρος της αμφιέσεως ενός Αρχιεπισκόπου. Το φοράει, κάθε φορά που τελεί τη θεία Λατρεία στην εκκλησιαστική του Επαρχία.

Το Ωμοφόριο συμβολίζει τον στενό δεσμό που υπάρχει ανάμεσα σε κάθε Καθολικό Αρχιεπίσκοπο και τον Διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου, Αντιπρόσωπο του Χριστού επί της γης.

Σήμερα, έχω το προνόμιο, ως Εκπρόσωπος του Αγίου Πατέρα μας Φραγκίσκου, να επιθέσω το ιερό Ωμοφόριο στους ώμους του Αρχιεπισκόπου Σεβαστιανού.

Κατόπιν ο Νούντσιος πήρε από τον Διάκονο το Ωμοφόριο και το επέθεσε στους ώμους

του Αρχιεπισκόπου, διακηρύττοντας:

Προς δόξαν του παντοδυνάμου Θεού

και προς έπαινον της Υπεραγίας Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας

και των αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου,

στο όνομα του Επισκόπου Ρώμης Πάπα Φραγκίσκου, και της αγίας Ρωμαϊκής Εκκλησίας,

προς τιμήν της Αρχιεπισκοπικής έδρας των Αθηνών, η οποία σου έχει ανατεθεί,

ως σημείο της εξουσίας σου, σου παραδίδουμε το Ωμοφόριο,

το οποίο έχει ληφθεί από τον χώρο της μαρτυρικής ομολογίας του αγίου Πέτρου,

για να το χρησιμοποιείς μέσα στα όρια της Αρχιεπισκοπής σου.

Αυτό το Ωμοφόριο ας είναι για σένα σύμβολο ενότητας

και σημείο κοινωνίας με την Αποστολική Έδρα της Ρώμης.

Ας είναι σύνδεσμος αγάπης και κίνητρο ψυχικής δύναμης,

ώστε την ημέρα της έλευσης και της αποκάλυψης του μεγαλοδύναμου Θεού,

και του Αρχιποιμένα Ιησού Χριστού,

να μπορέσεις να λάβεις, μαζί με το ποίμνιο που σου έχει ανατεθεί,

το ένδυμα της αθανασίας και της δόξας.

Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. ΑΜΗΝ.

 

Η Θεία Λειτουργία συνεχίσθηκε και ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος π. Σεβαστιανός στο κήρυγμά του ανέφερε:

Στις 29 Ιουνίου, φέτος, πανήγυρη των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, ο Επίσκοπος της Ρώμης Πάπας Φραγκίσκος παρέδωσε στους καινούργιους Μητροπολίτες Αρχιεπισκόπους, -και σ’ εμένα-, το Ωμοφόριο, το οποίο επέθεσε σήμερα στους ώμους μου ο αντιπρόσωπος του Πάπα στην Ελλάδα, Επίσκοπος Edward Joseph Adams.

      Εκείνη την ημέρα, κατά τη θεία Λειτουργία, ο Πάπας Φραγκίσκος μας είπε:

«Αγαπητοί Αρχιεπίσκοποι, το Ωμοφόριο που λαβαίνετε σήμερα, είναι σημείο που αντιπροσωπεύει το πρόβατο που φέρει ο ποιμένας στους ώμους του, όπως ο Χριστός, καλός Ποιμένας. Είναι επίσης σύμβολο του ποιμαντορικού σας καθήκοντος· είναι λειτουργικό σημείο της κοινωνίας που ενώνει την έδρα του Αποστόλου Πέτρου και του Διαδόχου του με τους Μητροπολίτες, και, μέσω αυτών, με τους άλλους Επισκόπους του κόσμου».

Μας λέει λοιπόν ο Πάπας ότι: ΕΓΩ ως Επίσκοπος, κοιτάζοντας αυτό το Ωμοφόριο στους ώμους μου, πρέπει να σκέπτομαι κάθε φορά ΕΣΑΣ. Να σκέπτομαι ότι έγινα ποιμένας αυτής της εκκλησιαστικής επαρχίας για να υπηρετήσω ΕΣΑΣ, για να σας βοηθήσω να παραμείνετε ποίμνιο του Ιησού Χριστού, όπως και εγώ αγωνίζομαι να παραμείνω λογικό πρόβατο του Ιησού Χριστού, επειδή μόνο στο πρόσωπο του Χριστού μπόρεσα να γνωρίσω την αγάπη του Θεού Πατέρα, ο οποίος με έπλασε για μια ζωή αιώνιας ευτυχίας κοντά του.

Να σας βοηθήσω, όχι μόνο να παραμείνετε ποίμνιο του Ιησού Χριστού, αλλά και ποίμνιο πιστό στον Ιησού Χριστό, ποίμνιο που γνωρίζει κάθε μέρα και καλύτερα τον Ιησού Χριστό και ακολουθεί μόνο τον Χριστό, και δεν συμβιβάζεται πίσω από ψεύτικους σωτήρες, που παραπλανούν το ποίμνιο για να του πάρουν το μαλλί, το γάλα, το κρέας, αντί να το οδηγήσουν στα καταπράσινα λιβάδια και στα τρεχούμενα νερά της αιώνιας ζωής.

Αλλά και ΕΣΕΙΣ, αδελφοί μου, βλέποντας αυτό το Ωμοφόριο στους ώμους μου, καλείστε να σκέπτεστε: «Σ’ αυτό το Ωμοφόριο, σ’ αυτούς τους ώμους, βρίσκομαι και εγώ». Να σκέπτεστε: «Η Εκκλησία με εμπιστεύθηκε στην ποιμαντική μέριμνα αυτού του Επισκόπου, για να με οδηγεί στον Χριστό και να με διατηρεί κοντά στον Χριστό».

Όμως, αδελφοί μου, ούτε εγώ ούτε εσείς μπορούμε να ακολουθήσομε τον Χριστό και να είμαστε σε κοινωνία μαζί του, ΕΑΝ δεν είμαστε επίσης σε κοινωνία ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ. Μας είπε ο Πάπας ότι το Ωμοφόριο «είναι λειτουργικό σημείο της κοινωνίας που ενώνει την έδρα του Αποστόλου Πέτρου και του Διαδόχου του με τους Μητροπολίτες, και, μέσω αυτών, με τους άλλους Επισκόπους του κόσμου».

Γιατί, άραγε, απαιτείται η κοινωνία, η ενότητα, μεταξύ Επισκόπου Ρώμης και λοιπών Επισκόπων του κόσμου; Διότι ο Ιησούς Χριστός προσεύχεται στον Πατέρα του και του ζητάει κάτι που είναι απαραίτητο για να πιστέψει ο κόσμος στον Χριστό: «όλοι να είναι ένα, όπως εσύ, Πατέρα, μαζί μου κι εγώ μαζί σου, για να είναι κι αυτοί μαζί μας, ώστε ο κόσμος να πιστέψει πως εσύ με απέστειλες» (Ιω 17,21).

Εάν οι Επίσκοποι μεταξύ μας δεν έχομε ενότητα, ο κόσμος που θα το βλέπει, δεν θα μπορεί να πιστέψει στον Χριστό. Εάν οι ιερείς και ο επίσκοπος δεν έχομε ενότητα, αλλά αντιπαλότητα, ο κόσμος που θα το βλέπει, δεν θα μπορεί να πιστέψει στον Χριστό. Εάν οι λαϊκοί με τον εφημέριο και με τον επίσκοπο δεν έχετε ενότητα, τα παιδιά σας και οι γείτονές σας και οι συνεργάτες σας στη δουλειά, δεν θα μπορούν να πιστέψουν στον Χριστό.

Ο κόσμος, αδελφοί μου, από μόνος του, είναι αποκομμένος από τον Θεό, τείνει προς τον διχασμό, προς τον πύργο της Βαβέλ, δηλαδή της σύγχυσης. Η μόνη δύναμη που μπορεί να ενώσει τους ανθρώπους, είναι ο Χριστός. Γι’ αυτό λέει ο Χριστός: Μόνο εάν οι μαθητές μου είναι μεταξύ τους ενωμένοι, τότε – και μόνο τότε – θα πιστέψει ο κόσμος ότι είμαι απεσταλμένος του Θεού, και ότι έχω τη δύναμη να αλλάξω αυτό τον διχασμένο κόσμο, διότι θα βλέπουν ότι έχω αρχίσει να αλλάζω τους ίδιους τους μαθητές  μου.

► Μας λέει πράγματι σήμερα ο απ. Ιωάννης: «Όποιος πιστεύει ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, αυτός έχει γεννηθεί από τον Θεό». Και τι αλλαγή συμβαίνει σ’ αυτόν τον άνθρωπο; Αυτός, «Τηρεί τις εντολές του Θεού και αγαπάει τα παιδιά του Θεού», τους άλλους χριστιανούς. Είναι δηλαδή σε κοινωνία μαζί τους. Διότι «καθένας που γεννήθηκε από τον Θεό, νικά τον κόσμο», είπε ο Ιωάννης, νικά τον κόσμο της διχόνοιας, και ζει σε κοινωνία, σε ενότητα με τους αδελφούς του.

► Και ο Διονύσιος ο αρεοπαγίτης, όταν άκουσε τη μαρτυρία του Παύλου κάτω από την Ακρόπολη, ενώ οι περισσότεροι τον απέρριψαν, ο Διονύσιος τον πλησίασε μαζί με άλλους για να ακούσει περισσότερα, και τελικά πίστεψε, και μαζί με αυτή την ομάδα αποτέλεσε τη νέα κοινότητα του Αναστημένου Χριστού, που ζούσαν σε κοινωνία μεταξύ τους. Και όταν έφυγε ο Παύλος, ο Άγ. Διονύσιος καθοδηγούσε τη νέα κοινότητα να ζει με ενότητα, όλοι σε κοινωνία μεταξύ τους. Γιατί;

► Διότι ανακάλυψαν εκείνο τον κρυμμένο θησαυρό, που μας λέει ο Χριστός, εκείνο το πολύτιμο μαργαριτάρι: τη βασιλεία των ουρανών. Και αφού τα έδωσαν όλα για να την αποκτήσουν, αφού αποκόπηκαν από την κοινωνία της ειδωλολατρίας και της αμαρτίας, και αναγεννήθηκαν με την πίστη και το Βάπτισμα, ζούσαν πια σε κοινωνία μεταξύ τους όλοι οι αναγεννημένοι, και δεν ξαναγύριζαν πίσω, στον κόσμο του εγωισμού, της υπερηφάνειας και της διχόνοιας.

Αδελφοί μου, ένας βαπτισμένος που δηλώνει με το στόμα ότι πιστεύει, -είτε είναι χειροτονημένος, είτε είναι λαϊκός που πηγαίνει τακτικά στη Λειτουργία-, αλλά δεν ζει σε κοινωνία, δεν ζει σε ενότητα με τους άλλους ιερείς και τους άλλους πιστούς, με τον εφημέριο, με τον επίσκοπο, αυτός άραγε δείχνει ότι ανακάλυψε έναν θησαυρό; Δείχνει ότι η βασιλεία των ουρανών είναι γι’ αυτόν ένας θησαυρός, που για να τον αποκτήσει, τα θυσιάζει όλα;

Όχι ασφαλώς, διότι ο Χριστός όταν προσευχήθηκε στον Πατέρα του για μας, είπε: «όλοι, Πατέρα, να είναι ΕΝΑ, όπως εσύ μαζί μου κι εγώ μαζί σου, για να είναι κι αυτοί μαζί μας, ώστε ο κόσμος να πιστέψει πως εσύ με απέστειλες» (Ιω 17,21). Να είναι μεταξύ τους ΕΝΑ και μαζί μας ΕΝΑ, για να πιστέψει ο κόσμος!

Όταν, αδελφοί μου, λείπει η μεταξύ μας ενότητα, έστω και αν λέμε ότι έχομε πίστη, εμείς δίνομε αντιμαρτυρία, και αντί να ελκύομε τους ανθρώπους στον Χριστό, τους διώχνομε από τον Χριστό.

Το Ωμοφόριο λοιπόν που έλαβα σήμερα, σύμβολο κοινωνίας και ενότητας, έχει βαθιά σημασία για όλους μας. Θυμίζει: σ’ εμένα, στους Κληρικούς και σε όλο τον Λαό του Θεού, ότι ο σπουδαιότερος τρόπος να ομολογούμε πίστη στον Χριστό, δεν είναι τα λόγια μας, αλλά ο τρόπος της ζωής μας:

– εάν ομονοούμε και έχομε κοινωνία μεταξύ μας, εάν έχομε ενότητα, αν είμαστε ένα σώμα συμπαγές,

– χωρίς διχόνοιες, χωρίς αλληλοκατηγορίες και κουτσομπολιά, χωρίς αντιπάθειες και μίση, χωρίς ομαδούλες, όπου η μια προσπαθεί να καταστρέψει το έργο της άλλης, χωρίς να αδιαφορούμε για τον λόγο και τις οδηγίες της Εκκλησίας.

Ενότητα λοιπόν μεταξύ μας, για να πιστέψει ο κόσμος στον Χριστό, και πριν απ’ όλα για να πιστέψουν οι απόγονοί μας: οι νέες γενεές των βαπτισμένων!

 

Η Θεία Λειτουργία τελείωσε με την ευλογία όλων των συλλειτουργούντων Αρχιερέων.

Η ευχές όλων ήταν ο Άγιος Διονύσιος να μας προστατεύει και οι προσευχές μας στον Ύψιστο Πατέρα μας, για να συνεχίσει να είναι δίπλα στον

Αρχιεπίσκοπό μας π. Σεβαστιανό Ροσσολάτο.

                                                                            Λεονάρδος Ιωάν. Βαμβακάρης

 

 

Προηγούμενο Άρθρο

Η Σύνοδος για την Οικογένεια,«Η κλήση και η αποστολή της οικογένειας μέσα στην Εκκλησία και στον σύγχρονο κόσμο»

Επόμενο Άρθρο

Μήνυμα του Άγιου Πατέρα Φραγκίσκου για την 31η Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας 2016

You might be interested in …

Πασχαλινό μήνυμα του σεβ. Σεβαστιανού, Αρχιεπισκόπου Καθολικών Αθηνών

  Πεθάναμε με τον Χριστό! Να ζούμε ως αναστημένοι!   Αδελφοί μου και αδελφές μου, Δεν θα σας γράψω πολλά για το νόημα του ΠΑΣΧΑ, και για την Πασχαλινή Αγρυπνία, και για το Βάπτισμά μας. […]

Ep 10. Συζητήσεις με τον σεβασμ. Θεόδωρο «Η έκτρωση ως δικαίωμα στο Γαλλικό Σύνταγμα» (Βίντεο)

Συζητήσεις με τον σεβασμ. Θεόδωρο, Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Αθηνών. Στο σημερινό επεισόδιο, το ερώτημα που θέσαμε στον σεβασμιότατο Θεόδωρο, αφορά την πρόσφατη εξέλιξη με την συμπερίληψη της έκτρωση ως δικαίωμα στο Σύνταγμα της Γαλλίας. Τι σημαίνει […]