O πάπας Φραγκίσκος όρισε τον νέο υπεύθυνο της σημαντικότερης και ιστορικότερης υπηρεσίας της Αγίας Έδρας, παλαιότερα γνωστής ως «Ιερό Γραφείο», που επιβλέπει τη σωστή εφαρμογή της Πίστης εντός καθολικής Εκκλησίας. Στην πρόσφατη ιστορία είχαν την ευθύνη του σημαντικοί δυτικοί (Αμερικανοί και Ευρωπαίοι) θεολόγοι, με γνωστότερο όλων, πριν την εκλογή του ως Πάπα, του Ιωσήφ Ράτσιγκερ. Η επιλογή Ιεράρχη από το νότιο ημισφαίριο,, που θεωρείται ανοικτός στα σύγχρονα ρεύματα θεολογίας, και o τρόπος που τον παρουσίασε ο Φραγκίσκος, ήδη προκαλεί μουρμούρα σε συντηρητικούς κύκλους…
Την 1-7-2023 ο πάπας Φραγκίσκος ανακοίνωσε ότι ο 61χρονος Αρχιεπίσκοπος της Λα Πλάτα, από το 2018, Σεβ/τος V. M. Fernandez, πρώην Πρύτανης του Ποντιφικού Καθολικού Πανεπιστημίου της Αργεντινής (2009-2018), θα είναι ο Επικεφαλής της Συνόδου. Είναι συνεργάτης του Πάπα από την εποχή που εκείνος ήταν Αρχιεπίσκοπος Μπουένος Άιρες.
H ανακοίνωση παρουσίασής του, από το Γραφείο Τύπου της Αγίας Έδρας, εκτός βιογραφικού του και επιλογής των επιστημονικών του δημοσιεύσεων περιελάμβανε προσωπική επιστολή του Ποντίφικα προς τον νέο Επικεφαλής της «Ορθοδοξίας» της Πίστης, στην οποία ο Φραγκίσκος αναφέρει ότι δεν περιμένει από αυτόν να γίνει μηχανισμός ελέγχου ενός και μοναδικού τρόπου έκφρασης. Διαφορετικές φιλοσοφικές, θεολογικές και ποιμαντικές σκέψεις μπορούν να αναπτυχθούν στην εκκλησία με πνεύμα σεβασμού και αγάπης.
Σε άλλες εποχές το Γραφείο χρησιμοποίησε μη ηθικές μεθόδους που δε προώθησαν τη θεολογική γνώση, υπογράμμισε ο Πάπας, φέροντας σε πολλούς στη μνήμη τη δίκη του Γαλιλαίου ή πιο πρόσφατες καταδίκες, όπως της «Θεολογίας της Απελευθέρωσης»
Ο θεολόγος V. M. Fernandez είχε αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα από το «Ιερό Γραφείο» για να λάβει τη συγκατάθεση της Αγίας Έδρας, στην ανάδειξή του ως Πρύτανη του Ποντιφικού Καθολικού Πανεπιστημίου Αργεντινής. Το είχε καταφέρει λόγω της σθεναρής υποστήριξης του τοπικού Αρχιεπισκόπου Χόρχε Μπεργκόλιο, του μετέπειτα πάπα Φραγκίσκου.
Πληροφορίες/Φωτογραφία από Settimana News
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
μέλος της Συνοδικής Επιτροπής “Δικαιοσύνη και Ειρήνη”