2 Αυγούστου 2025
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Κοινός εορτασμός του Πάσχα στην Ελλάδα

 Για την Κέρκυρα, από την εποχή της ημερολογιακής μεταρρύθμισης η Βενετική Δημοκρατία διαπραγματεύτηκε με τη Ρώμη το θέμα του κοινού εορτασμού για τους κατοίκους των κτήσεών της στον ελλαδικό χώρο. Από το 1588 ξεκίνησε και επίσημα στην Κέρκυρα, ο κοινός εορτασμός, ο οποίος με «διαλλείματα» ίσχυσε έως τον 20ο αιώνα.  

Ήδη από το 1924 (που αν και με την καθιέρωση από την Εκκλησία της Ελλάδος του νέου ημερολογίου, συνεχίστηκε η χρήση του παλαιού ημερολογίου για την εορτή του Πάσχα), έγινε μία ακόμα προσπάθεια να συνεχιστεί ο κοινός εορτασμός στην Κέρκυρα. Το 1926, όμως, η ρωμαϊκή Σύνοδος για θέματα πίστεως και ηθικής ανακάλεσε και επίσημα την απόφαση του κοινού εορτασμού.

Το 1950 ο τότε Αρχιεπίσκοπος Κερκύρας Αντώνιος Γρηγόριος Βουτσίνος, επανέφερε το θέμα στην Αγία Έδρα, αλλά δέχθηκε αρνητική απάντηση.

  Το χειμώνα του 1966 ο αείμνηστος Αντώνιος Βαρθαλίτης, ευρισκόμενος στη Ρώμη συζήτησε την υπόθεση και τον Ιανουάριο του 1967, αφού υπέβαλε επίσημο αίτημα, δέχθηκε τηλεγράφημα από τον καρδινάλιο Testa, τότε Πρόεδρο της ρωμαϊκής Συνόδου για τις Ανατολικές καθολικές Εκκλησίες, με ημερομηνία 07/01/1967, στο οποίο αναγράφεται: «Χορηγείται η αιτηθείσα άδεια ως προς τον εορτασμό του Πάσχα».

Ένα χρόνο αργότερα (1968) οι υπόλοιποι Καθολικοί Ιεράρχες της Ελλάδος, μετά από σχετική έρευνα για τη γνώμη των πιστών, αποφάσισαν να ακολουθήσουν τα παράδειγμα της Κερκύρας και η απόφασή τους αυτή επικυρώθηκε από την Αγία Έδρα.

Έτσι από την άνοιξη του 1968 ισχύει ο κοινός εορτασμός του Πάσχα με την Ορθόδοξη Εκκλησία για όλη την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα.

Προηγούμενο Άρθρο

Συνάντηση εκπροσώπων Κάριτας των Βαλκανίων στην Μυτιλήνη, 15 – 18 Απριλίου 2024

Επόμενο Άρθρο

«Η σημασία του Πασχαλινού Φωτός», του σεβασμ. Ιωάννη Σπιτέρη

You might be interested in …

«Γιατί, αλλά κυρίως με ποιον τρόπο πρέπει να συγχωρούμε και να αγαπάμε;», του σεβάσμ. Ιωάννη Σπιτέρη

Ο πέμπτος Μακαρισμός, «Μακάριοι οι ελεήμονες», στον οποίο αναφερθήκαμε στο προηγούμενο κείμενο, εκφράζει μια δυναμικότητα, μια κυκλική σχέση. Η αρχή αποτελείται από την ευσπλαχνική αγάπη του Θεού, η οποία προσφέρεται από Αυτόν με τρόπο απόλυτα […]

cantalamesa_02

Οι δυο όψεις της γνήσιας αγάπης: ο έρωτας και η αγάπη

O Raniero Κανταλαμέσα είναι Καπουκίνος καθολικός ιερέας. Γεννήθηκε στο Ascoli Piceno, της Ιταλίας, στις 22 Ιουλίου 1934, χειροτονήθηκε ιερέας το 1958. Είναι Θεολόγος και κατέχει Διδακτορικό στην κλασική λογοτεχνία. Εργάστηκε ως Τακτικός Καθηγητής Ιστορίας του Αρχαίου […]

Μερικές σκέψεις για τον κορονοϊό. «Όταν ο ιός τελειώσει…. Η ωραιότητα θα σώσει τον κόσμο»

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΑΪΟ «Όταν ο ιός τελειώσει…. Η ωραιότητα θα σώσει τον κόσμο» Όταν ο κοροναϊός τελειώσει, όταν ο ιός αυτός νικηθεί,  γιατί σύμφωνα με την πίστη μας και την πεποίθησή μας ο […]