Ο ντον Giuseppe Diana γεννήθηκε την 4-7-1958 στο Casal di Principe. Το χωριό του, μαζί με τα γειτονικά Casapesenna και San Cipriano d` Averse υπήρξαν τη δεκαετία του 1990 η έδρα της Gomorra, τμήματος της Καμόρα. Πλέον είναι τα χωριά που έχουν επαναχρησιμοποιήσει, καλύτερα από κάθε άλλη περιοχή της Ιταλίας, την κατασχεμένη περιουσία των μαφιόζικων οικογενειών. Αυτό το “συμμετοχικό λαϊκό θαύμα” περιλαμβάνει εστιατόρια, κέντρα βοηθείας ΑΜΕΑ και αυτιστικών παιδιών, εργαστήρια σοκολατοποιίας, αγροτικές επιχειρήσεις, συλλογής φρούτων και κατασκευής μαρμελάδων, παραγωγής τοπικών προϊόντων…
Όλα αυτά χάρη στο κουράγιο του ντον Giuseppe, που χειροτονήθηκε το 1982 και έζησε 12 ακόμα χρόνια, μέχρι τα πυρά των μαφιόζων να του κόψουν το νήμα της ζωής την ημέρα της γιορτής του 19-3-1994, την ώρα που ετοιμαζόταν να τελέσει τη θεία λειτουργία: ο μοναδικός ιερέας που δολοφονήθηκε εντός του ιερού ναού, στην Ιταλία.
Ο ντον Giuseppe δραστήριος ιερέας που είχε φέρει τα παιδιά της περιοχής κοντά στην εκκλησία (και συχνά τα συνόδευε να δουν αγώνες της Νάπολι) ζούσε σε μια περιοχή που για χρόνια οι δρόμοι ελέγχονταν από τις μαφιόζικες ομάδες και η ανταλλαγή πυροβολισμών ήταν συνηθισμένη. Την 21-7-1991, ένα κυριακάτικο μεσημέρι, η ανταλλαγή πυρών στοίχισε τη ζωή σε ένα άτυχο νέο που βρέθηκε στο λάθος σημείο τη λάθος ώρα. Άλλος ένα τραυματίσθηκε βαριά. “Είσαι ο μόνος που μπορείς να μιλήσεις” του είπε ένας ενορίτης που τον πληροφόρησε τι είχε συμβεί. Ο 33χρονος τότε ιερέας αποφάσισε να δράσει. Την επόμενη Κυριακή 28-7-1991 διάβασε από άμβωνα ένα κείμενο που είχαν συνυπογράψει 2 ιερείς και 2 λαϊκοί με τίτλο: “Αρκετά με την ένοπλη δικτατορία της Καμόρα!”. Τα επόμενα 3 περίπου χρόνια, με το Ευαγγέλιο στο χέρι, έγγραφε και μίλαγε διαρκώς για την ανάγκη εξαφάνισης της μαφίας από την περιοχή. Αντιμετώπισε απειλές, συκοφαντίες και ύβρεις, αλλά η σιωπηλή πλειοψηφία αναθάρρησε. Η δολοφονία του συνετέλεσε στην πραγματική αλλαγή των δεδομένων στην περιοχή. Τα εκατοντάδες λευκά σεντόνια που γέμισαν τους ουρανούς και οι χιλιάδες κόσμου που έσπευσαν στην εξόδιο ακολουθία ήταν η απόδειξη ότι η περιοχή ήθελε, επιτέλους, νομιμότητα!
Στα χρόνια που ακολούθησαν οι συμπατριώτες του ντον Giuseppe, όπως ήδη αναφέρθηκε, αξιοποίησαν και συνεχίζουν να αξιοποιούν τη θυσία του: η περιοχή τους είναι παράδειγμα προς μίμηση, χάρη στο αίμα που χύθηκε και τη χριστιανική διδασκαλία ενός τολμηρού ιερέα
Πληροφορίες από Osservatore Romano 3-7-2020
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ/kantam.gr
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
You might be interested in …
«Ο Ιησούς Χριστός το Α και το Ω η αρχή και το τέλος» του σεβασμ. Ιωάννη Σπιτέρη (μέρος 2ο)
«Ο Ιησούς Χριστός το Α και το Ω η αρχή και το τέλος» του σεβασμ. Ιωάννη Σπιτέρη (Β’ Μέρος) O ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ Ο Χριστός στη γήινη και τώρα στην […]
Πώς εξομολογούνταν οι χριστιανοί στους πρώτους αιώνες;
Μια άλλη διάσταση της Τεσσαρακοστής, μαζί με το τρίπτυχο που αναλύσαμε στα προηγούμενα κείμενα, είναι το πνεύμα μετάνοιας, μεταμέλειας ή καταλλαγής, όροι διάχυτοι σε όλα σχεδόν τα λειτουργικά κείμενα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Μετάνοια, συντριβή, καταλλαγή, […]
Εκκοσμίκευση ή Κοσμικότητα
Είναι οι όροι με τους οποίους ονομάζουμε μιαν αντίληψη που έχει καταστεί γενική νοοτροπία από την πολιτισμική επίδραση που κατέστη κυρίαρχη μέσω της πολιτικής εξουσίας και της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι η «ομολογία ότι ο άνθρωπος […]
Πρόσφατα άρθρα
- Υπάρχει ο Αντίχριστος και ποιος είναι;
- Ανακοίνωση της Ι.Σ.Κ.Ι.Ε. για την επίσκεψη Ad Limina Apostolorum
- Η Εορτή Χριστού Βασιλιά, Προστάτη της Νεολαίας στην Ι. Αρχιεπισκοπή Καθολικών Αθηνών
- Απεβίωσε ο π. Δημήτριος Δαλέζιος τ.Ι. – Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου η Εξόδιος Ακολουθία
- Ο Πάπας Φραγκίσκος απευθύνεται στους συμμετέχοντες στον διάλογο της Ποντιφικής Ακαδημίας για τη Ζωή με θέμα το Κοινό καλό.