24 Ιουνίου 2026
Expand search form

Ειδήσεις από την Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα

Έτσι μάλιστα!

Ποιός ή ποια από μας τους πιο μεγάλους δεν θυμάται τον τρόπο που γινόταν η Λιτάνευση της Αγίας Δωρεάς του Κυρίου στις κεντρικές οδούς της Αθήνας και του Πειραιά;

Όμως οι νέες συνθήκες ζωής και ιδιαίτερα η υπερβολική αύξηση της κυκλοφορίας των τροχοφόρων αναγκαστικά επέφεραν την αλλαγή των πραγμάτων.

Σήμερα, απ’ ό,τι γνωρίζω, μόνο στην Κέρκυρα, στη Σύρο και στην Τήνο συνεχίζεται η λιτάνευση της Αγίας Δωρεάς στους κεντρικούς δρόμους των πόλεων αυτών.

Η φετινή λιτάνευση της Αγίας Δωρεάς στη Σύρο πήρε μια ακόμη πιο επίσημη μορφή. Καλά προετοιμασμένη από τον εφημέριο της Ευαγγελίστριας π. Νικόλαο Ρούσσο, το ενοριακό συμβούλιο και μια μεγάλη ομάδα εθελοντών πρόσφεραν στην κουρασμένη Εκκλησία της Σύρου στιγμές πνευματικής ανάτασης.

Παρόντες εκτός από τους ενορίτες της Ευαγγελιστρίας Ερμούπολης, ενορίτες και από τις άλλες ενορίες της Σύρου, ο αριθμός των οποία φέτος ήταν ελαφρά αυξημένος.

Η στάση στην κεντρική πλατεία της Ερμούπολης και η ειδική δέηση που αναπέμφθηκε  ενώπιον του Ευχαριστιακού Ιησού που είχε τοποθετηθεί στην όμορφα στολισμένη εξέδρα της, με φόντο το μεγαλοπρεπές Δημαρχείο, που αντιπροσωπεύει  όλους τους δημότες του νησιού, ήταν το αποκορύφωμα της ομορφιάς της φετινής Πανσυριανής λιτάνευσης της Αγίας Δωρεάς του Κυρίου.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε θεσμούς και άτομα, αλλά και στο Δήμο για τη συνεργασία του με την Εκκλησία που για πρώτη φορά της έδωσε την όμορφη αυτή δυνατότητα.

        Ίσως θα πρέπει να οριστικοποιηθεί αυτός ο τρόπος της λιτάνευσης της Αγίας Δωρεάς στη Σύρο. Και, αν υπάρχουν περιθώρια, να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο αυτή η δημόσια μαρτυρία πίστης της Εκκλησίας της Σύρου στον Ευχαριστιακό Ιησού.

Ίσως θα ήταν καλύτερα, αντί να γίνονται στα χωριά λιτανείες της Αγίας Δωρεάς, που κάποιοι τις χαρακτηρίζουν «μικρούς περιπάτους», να διοργανώνεται μία και μοναδική Πανσυριανή λιτάνευση στην Ερμούπολη, κατά το φετινό πρότυπο.

 Να προβλεφθούν όμως και τρόποι μετακίνησης με πούλμαν των πιστών όλων των άλλων ενοριών. Έτσι θα εξυπηρετηθούν και όσοι δεν έχουν μέσο μεταφοράς ή προβληματίζονται αν και πού θα βρουν τόπο στάθμευσης στην Ερμούπολη που αυτή την περίοδο βουλιάζει από τροχοφόρα.

Αν γίνει έτσι, τότε μάλιστα!

Προηγούμενο Άρθρο

Πανήγυρη της γεννήσεως του Αγίου Ιωάννη Βαπτιστή

Επόμενο Άρθρο

Η ιατρική δεν μπορεί ποτέ να γίνει υπηρέτρια του προγραμματισμένου θανάτου

You might be interested in …

«Ποιος είναι ο Ιερέας;» του σεβ. Ιωάννη Σπιτέρη

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΕΡΕΑΣ;   ΕΙΣΑΓΩΓΗ   Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει, σήμερα, η Καθολική Εκκλησία, και όχι μόνο εκείνη, είναι η  έλλειψη ανθρώπων που να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του Θεού, για να […]

«Συγχωροχάρτια ή λυσίποινα; Απάτη ή ευσπλαχνία;» του σεβασμ. Ιωάννη Σπετέρη

Τα «λυσίποινα» συνδέονται στενά με το Ιωβηλαίο, το οποίο εορτάζουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του φετινού έτους (2025). Για την ιστορία, το πρώτο Ιωβηλαίο ξεκίνησε το έτος 1300 με τη χορήγηση ακριβώς των λυσιποίνων ή, […]