“Πάνω από 9.300.000 τον ακολουθούν στο twitter, και χάρη στα retweets, τουλάχιστον σε 60 εκατομμύρια ανθρώπους στα έξυπνα κινητά και στις ταμπλέτες τους φτάνουν τα tweets του Αγίου Πατέρα. Επίσης, 10.260.000 άτομα κάθε μήνα επισκέπτονται τις σελίδες της Αγίας Έδρας σε διάφορες γλώσσες μέσω της δικτυακής πύλης www.news.va και μέσω του Facebook. Αυτά αποτελούν τα στατιστικά ρεκόρ του πάπα Φραγκίσκου για τα κοινωνικά δίκτυα κατά την διάρκεια των πρώτων έξι μηνών της διακονίας του” είπε ο Αρχιεπίσκοπος Claudio Maria Celli, Πρόεδρος του Ποντιφικού Συμβουλίου για τις Κοινωνικές Επικοινωνίες. Ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε γι' αυτό σε αυτή την μίνι συνέντευξη, παραμονές της Ολομέλειας του Συμβουλίου που άρχισε στις 19 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώθηκε στις 21 Σεπτεμβρίου με την παπική ακρόαση.
Ποιες καινοτομίες εισήγαγε το στυλ του πάπα Φραγκίσκου στον κόσμο των μέσων ενημέρωσης του Βατικανού;
Πιστεύω ότι η μεγάλη καινοτομία συνίσταται στην ικανότητά του να γίνεται κατανοητός από τους ανθρώπους κάθε προέλευσης. Αυτό είναι το βασικό δίδαγμα που επιδιώξαμε να έχουμε και στον δικό μας τρόπο λειτουργίας. Το στυλ επικοινωνίας Bergoglio μπορεί να συνοψιστεί σε τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: Πρώτον, ο ίδιος χρησιμοποιεί μία απλή, άμεση, καθομιλουμένη γλώσσα, μια γλώσσα την οποία οι άνθρωποι σήμερα καταλαβαίνουν. Δεύτερον, έχει ένα περιεχόμενο που θέτει ερωτήματα για τις συνειδήσεις και τις καρδιές των ανθρώπων, απαντώντας στον ανθρώπινο πόνο και την ανθρώπινη λαχτάρα για εσωτερική αναζήτηση.
Ο Πάπας ξέρει τι περιέχει η ανθρώπινη καρδιά. Αυτό εξηγεί επίσης την επιτυχία του με τους μη πιστεύοντες, με τους ανθρώπους άλλων θρησκειών και με πάρα πολλούς απομακρυσμένους Χριστιανούς. Το τρίτο στοιχείο είναι οι χειρονομίες του. Ο πάπας Φραγκίσκος δεν λέει μόνο ορισμένα πράγματα, αλλά κάνει χειρονομίες που είναι σε θέση να μεταφέρουν αυτόν τον ανθρώπινο πλούτο, οδηγούν σε μια βαθιά πνευματικότητα. Τέλος, ξέρει επίσης πώς να πυροδοτεί την ανθρώπινη φαντασία και την ευαισθησία με την προσφυγή σε μεταφορική γλώσσα. Όπως, για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιεί πολύχρωμες εκφράσεις που επικοινωνούν περισσότερο από τα λόγια αυτά καθεαυτά, χρησιμοποιώντας απλές προτάσεις για να εκφράσει ακόμη και δύσκολες έννοιες. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την προτροπή του στους ιερείς και τους επισκόπους να αποκτήσουν την “μυρωδιά των προβάτων τους”;
Gianluca Biccini
RADIO VATICANA