Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και επισημότητα τελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας του Ροδαρίου στην Ξινάρα η Πασχαλινή Αγρυπνία και η Αρχιερατική Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία.
Ο Ναός, ήδη από την έναρξη της Αγρυπνίας, ήταν πλήρης. Πολλοί πιστοί από διάφορα χωριά του νησιού αλλά και ένας μεγάλος αριθμός από τη Χώρα και την Αθήνα είχαν ήδη κατακλύσει το Ναό από την αρχή της Ακολουθίας της Αγρυπνίας.
Στην είσοδο του Ναού έγινε η έναρξη της Πασχαλινής Αγρυπνίας, η ευλογία του νέου φωτός και της Πασχαλινής λαμπάδας. Στη συνέχεια μέσα σε μία εντυπωσιακή ατμόσφαιρα προσευχής έγινε η ακολουθία του Λόγου όπου όλοι οι παρόντες είχαν τη δυνατότητα μέσα από το Λόγο του Θεού να ζήσουν την ιστορία της Σωτηρίας όπως αυτή περιγράφεται από τους Ιερούς Συγγραφείς. Επτά λαϊκοί αναγνώστες και αναγνώστριες ανάγγειλαν το λόγο του Κυρίου και ακολουθούσε ο αντιφωνικός ψαλμός με το οποίο όλος ο λαός απαντούσε με τη βοήθεια ενός μεγάλου αριθμού βιβλίων των κειμένων της Μεγάλης Εβδομάδας που είχαν στην διάθεσή τους.
Μετά την ανάγνωση του έβδομου αναγνώσματος τα έγχορδα όργανα και το εκκλησιαστικό όργανο μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο ανάγγειλαν το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και οι παρόντες έζησαν στιγμές πνευματικής ανάτασης και ανθρώπινης χαράς. Η Ρόζα, ο Τώνης και ο Χρήστος ανταποκρίθηκαν στην από καιρού πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου και έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και την πίστη που τους διακρίνει και χάρισαν μία θαυμάσια μελωδία σε όλη την αναστάσιμη θεία Λειτουργία και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.
Μετά την ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε στη συναγμένη Εκκλησία και είπε:
Αγαπητοί μου Αδελφοί και Αδελφές: Χριστός Ανέστη!
Αυτή την άγια νύκτα, την πιο μεγάλη νύκτα της ιστορίας της ανθρωπότητας, τη νύκτα που άρχισε η σωτηρία μας, αυτή την αγία νύκτα η Εκκλησία με την ιεροτελεστία της πασχαλινής αγρυπνίας μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί με τα διάφορα σύμβολα στην άφθονη χάρη που ο Κύριος μας χορηγεί με το πάθος και την ανάστασή του που τελείται με το Μυστήριο της Ευχαριστίας.
Ο λειτουργικός πλούτος αυτής της νύκτας μας βοηθά να συλλέξουμε την ουσία που συμβολίζουν τα τέσσερα μεγάλα σύμβολα που χρησιμοποιεί η Εκκλησία σ’ αυτήν την πασχαλινή αγρυπνία.
Ήδη ζήσαμε το πρώτο σύμβολο που είναι το φως και που δηλώνει ότι ο Αναστημένος Χριστός είναι το φως του κόσμου, το μόνο φως που καταφέρνει να διώξει το σκοτάδι από τις καρδιές των ανθρώπων. Είναι το φως που λάμπει και στο οποίο εμείς οφείλουμε να πλησιάσουμε για να δούμε καθαρά, όσο υπάρχει χρόνος, τη σημασία της ζωής μας και της ύπαρξής μας. Να συνειδητοποιήσουμε από πού ερχόμαστε και που πηγαίνουμε: Ο Λόγος ενσαρκώθηκε, ο Χριστός θανατώθηκε αλλά και αναστήθηκε για να δώσει αξία στη ζωή μας, μια ζωή που άρχισε μέσα στο χρόνο αλλά προορίζεται για την αιωνιότητα.
Το ευλογημένο φως με την Πασχαλινή Λαμπάδα εισήλθε στο σκοτεινό ναό και όλα έλαμψαν. Από αυτήν την Πασχαλινή λαμπάδα ανάψαμε τη δική μας λαμπάδα, για να γίνουμε κι εμείς κατά το λόγο του Κυρίου το φως του κόσμου μέσα στη σημερινή εποχής μας, που οι άνθρωποι χωρίς φως και πίστη συνεχώς την σκοτεινιάζουν.
Και αφού υμνήσαμε μέσω του συμβόλου του φωτός τον αναστημένο Χριστό, η Εκκλησία μάς κάλεσε να ζήσουμε το δεύτερο μεγάλο σύμβολο αυτής της πασχαλινής νύκτας: Την ακρόαση του Λόγου του Θεού. Αυτός ο λόγος μας βοήθησε να διατρέξουμε από την αρχή την ιστορία της σωτηρίας: από τη δημιουργία του κόσμου μέχρι το πέρασμα του λαού του Θεού μέσα από την Ερυθρά Θάλασσα για να φθάσει στη γη της επαγγελίας.
Αυτό το πέρασμα συμβολίζει το δικό μας πέρασμα από το νερό του Βαπτιστηρίου.
Σε λίγο θα ζήσουμε το τρίτο σύμβολο που είναι το νερό. Αυτό θυμίζει το Βάπτισμά μας. Η Πασχαλινή λαμπάδα θα βυθιστεί στα νερά για να τα καθαγιάσει ο Αναστημένος Χριστός και να καταστούν ενθύμιο του Βαπτίσματός μας. Από το νερό του Βαπτίσματος ξαναγεννηθήκαμε: γεννημένοι σκλάβοι της αμαρτίας χάρη στο Βάπτισμά μας μπορούμε να καθαριστούμε από τις αμαρτίες μας, και να λάβουμε τη χάρη που μας βοηθά να βαδίζουμε στη ζωή μας ως μαθητές του Αναστημένου Χριστού.
Η αναγγελία του Αλληλούια που είχε σιγήσει για σαράντα ημέρες ξαναντήχησε στο Ναό αυτό και θα αντηχήσει σε όλους τους Ναούς μας αυτή την άγια νύχτα αλλά προπάντων θα ηχήσει στις καρδιές μας για να τις πλημμυρίσει από χαρά που εξασφαλίζει η Ανάσταση του Χριστού.
Και το τέταρτο σύμβολο είναι αυτό που ταυτίζεται με την πραγματικότητα και είναι η Ευχαριστία. Ο Ιησούς δεν πέθανε και αναστήθηκε στο παρελθόν αλλά διαμέσου της Ευχαριστίας παραμένει στους αιώνες ανάμεσα στο λαό του. Ο αμνός που Θεού που θυσιάστηκε για τη σωτηρία μας, καθημερινά θυσιάζεται μέσω της Ευχαριστίας και γίνεται η τροφή και η δύναμη της ζωής μας. Αυτή είναι η ανάμνηση που μας ζήτησε ο Κύριος κάθε φορά που τελούμε αυτό που ο ίδιος τέλεσε τη νύκτα της μίας και μοναδικής Μεγάλης Πέμπτης.
Τέσσερα σύμβολα που έχουν πραγματική έννοια για όσα μας διηγήθηκε η ευαγγελική περικοπή που ακούσαμε από τον ευαγγελιστή Μάρκο, και εμείς δεν θα εκπλαγούμε όπως οι μυροφόρες γυναίκες που πήγαν νωρίς το πρωί στο μνήμα και είδαν τη μεγάλη πέτρα μετατοπισμένη. Εκείνες νίκησαν όχι μόνο την περιέργεια αλλά και το φόβο χάρη στον άγγελο που τους βεβαίωσε πως τώρα πια το μνήμα μένει άδειο. Και δεν θα εκπλαγούμε διότι δεν μπορούμε πια να αναζητούμε τον Κύριο μεταξύ των νεκρών. Ο Χριστός τώρα είναι για ζωντανός και είναι συνεχώς παρών στη ζωή όσων τον αναζητούν. Η συνάντηση των μυροφόρων με τον Αναστημένο Χριστό πρέπει να είναι και δική μας συνάντηση: σε κάθε Πάσχα, σε κάθε τέλεση της Ευχαριστίας, σε κάθε συνάντηση με τον πλησίον μας, μπορούμε να νικήσουμε τους φόβους μας, τις απογοητεύσεις μας και να διαπιστώσουμε πως ο Αναστημένος Χριστός βαδίζει δίπλα μας και εμείς με θέρμη τον παρακαλούμε μαζί με τους μαθητές της Εμμαούς λέγοντάς του: «Μείνε μαζί μας, Κύριε»!
Τότε μαζί με όλους τους μαθητές και τις μυροφόρες γυναίκες θα μπορούμε να συναντούμε και τους αδελφούς μας για να τους αναγγείλουμε με χαρά και σιγουριά το «Χριστός Ανέστη».
Αληθώς Ανέστη, αδελφοί μου και Αδελφές μου!
Μετά την ομιλία του Αρχιεπισκόπου μέσα σε μία εντυπωσιακή ατμόσφαιρα κατάνυξης, παρά το πλήθος του κόσμου που είχε κυριολεκτικά κατακλύσει τον Καθεδρικό Ναό, συνεχίστηκε η Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία κατά την οποία ευλογήθηκε το νερό του Βαπτίσματος, έγινε η ανανέωση των υποσχέσεων του Βαπτίσματος και η ομολογία της πίστεως.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας έγινε η λιτάνευση του λαβάρου της Αναστάσεως του Χριστού μέχρι τον Ενοριακό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Εκεί αγγέλθηκε και πάλι η Ανάσταση του Κυρίου και εν μέσω κωδωνοκρουσιών και πασχαλινών ασμάτων επανέκαμψε πάλι στον Καθεδρικό Ναό, από όπου και έγινε η απόλυση της Εκκλησίας.
Ο Σύλλογος της Ξινάρας πρόσφερε το πατροπαράδοτο τηνιακό κέρασμα του Πάσχα.
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον π. Ριχάρδο ο οποίος, παρά τις άλλες ποιμαντικές υποχρεώσεις του στη Μύκονο και στο Σμαρδάκιτο, φρόντισε ο Καθεδρικός μας Ναός να παρουσιάζει μία όμορφη γιορτινή εικόνα η οποία έγινε ακόμη πιο όμορφη όταν πλημμύρισε από πιστούς.
Ευχαριστούμε την αδ. Θηρεσία η οποία εργάστηκε πολύ, για να εξασφαλίζει την όμορφη χριστιανική σχέση με τους πιστούς, παρόντες στις ιεροτελεστίες στον Καθεδρικό Ναό. Τόσο τη Μεγάλη Τετάρτη κατά τη Θεία Λειτουργία της ευλογίας των ελαίων, όσο και κατά τις άλλες τρεις ημέρες είχε προετοιμαστεί ένα μικρό σύμβολο το οποίο παραδόθηκε σε όλους τους παρόντες στις ιεροτελεστίες.
Ευχαριστούμε όσες και όσους συνέβαλαν στην προετοιμασία του Καθεδρικού μας Ναού με την εθελοντική προσφορά εργασίας.